کد خبر: ۹۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۷

تعطیلی معادن و بیکاری معدنچیان

 بخشدار کوهستان گفت: 4 معدن هجدک، اشکیلی، باب نیزو و اسدآباد در این منطقه وجود دارند که تا به امروز به علت نداشتن ایمنی، تعطیل شده‌اند و به همین علت بیشتر مردان این منطقه بیکار شده و یا به کرمان مهاجرت کرده اند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، مظفری در دیدار استاندار کرمان با مردم روستای بیدوئیه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این روستا از توابع بخش کوهساران شهرستان راور با اشاره به مشکلات مردم این روستا تصریح کرد: کوهساران، سومین بخش از لحاظ وسعت و مساحت در بین بخش‌های استان کرمان است که متاسفانه به دلیل تعطیلی معادن، امروز با مشکلات متعددی روبرو است.

وی خطاب به استاندار کرمان تصریح کرد: شما در سفر قبلی خود به شهرستان راور قول دادید که مشکلات معادن این منطقه را حل کنید و بدانید که مردم این منطقه مشکلات زیادی دارند و مردانی که در معدن کار کرده‌اند ریه خود را از دست داده‌اند.

مظفری افزود: تقریبا 30 هزار نفر از حاشیه نشینان شهر کرمان از مردم منطقه کوهساران هستند که به علت مشکلات و همچنین نبود کار در این منطقه به کرمان مهاجرت کرده‌اند.

وی با اشاره به دیگر مشکلات این روستاها گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، یکی از نیازهای ضروری این روستاها، گازرسانی است ضمن آنکه قول تحت پوشش دیجیتالی قرار گرفتن این منطقه نیز داده شده است که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

بخشدار کوهستان، با بیان اینکه دهستان «حرجند» دهستانی توسعه یافته است اما به علت اینکه در بخش محروم است، از اعتبارات خوبی برخوردار نمی‌شود، تصریح کرد: خواستار توجه ویژه به بخش کوهساران هستیم.
منبع: ایسنا