کد خبر: ۹۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

حماس: به دنبال توافق با اسراییل نیستیم

 یکی از رهبران جنبش حماس با اشاره به اینکه میانجی‌گران دستیابی به توافق آتش بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی به دنبال «توافق سیاسی» هستند، تاکید کرد که این جنبش خواهان توافق سیاسی نیست.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، صلاح البردویل در مصاحبه با روزنامه القدس العربی گفت که ما به اجرای مفاد توافقنامه آتش‌بس که با حضور گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین به امضا رسیده است، نیاز داریم و اینکه اسرائیل باید به شروط این توافقنامه اعم از رفع محاصره، تسهیل در بازسازی نوار غزه و ایجاد بندر و فرودگاه در غزه عمل نماید.

وی اشاره کرد که میانجی گران برای دستیابی به یک توافق سیاسی با اسرائیل تلاش می کنند اما حماس خواهان دستیابی به چنین توافقی نیست و به این توافقات اهتمام ندارد زیرا حماس یک جنبش مقاومتی است و ما از برقراری آتش بس موقت با دشمن در مقابل کاهش محاصره نوار غزه سخن می گوئیم.

این رهبر حماس اتهامات جنبش فتح و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه این جنبش در خصوص ورود به مذاکرات با اسرائیل به منظور جداسازی غزه از کرانه باختری و بقیه وطن فلسطینی و نیز دستیابی به راه حل های دولت دارای مرزهای موقت را رد و تاکید کرد: حماس تنها به دنبال ملزم کردن اسرائیل به برقراری آتش بسی است که گروه های فلسطینی با آن موافقت کرده اند و این مسئله هیچ ارتباطی به جداسازی غزه از کرانه باختری ندارد.

بردویل در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که سفر اخیر هیئت حماس به عربستان سعودی به ریاست خالد مشعل و دیدار با ملک سلمان پادشاه این کشور به معنای لغو سفر این جنبش به ایران نیست و برقراری روابط حماس با یک کشور به معنای قطع روابط با کشور دیگر نیست.

وی افزود که عربستان از دیدگاه حماس یک کشور عربی و اسلامی است و وظیفه آن کمک به فلسطینی هاست و حماس نیز به این کمک ها نیاز دارد همچنانکه این مسئله درباره ایران نیز صدق می کند.

*تسنیم