کد خبر: ۹۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۶

تشکیل زنجیره انسانی حفاظت از جنگل های لرستان

زنجیره انسانی حفاظت و حمایت از جنگل های لرستان روز پنجشنبه در منطقه حفاظت شده کلدر خرم آباد با حضور مسوولان استان ، سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم تشکیل شد.
  
به گزارش پایگاه خبری تیک- مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان در حاشیه این حرکت نمادین در جمع خبرنگاران گفت: کارگروهی با حضور سازمان محیط زیست، سازمان جنگل ها و سازمان صدا وسیما برای حفاظت از جنگل ها تشکیل شده که بنا شد با یک حرکت اجتماعی و فرهنگی برای حفظ محیط زیست کار تبلیغاتی در سراسر کشور آغاز شود. 

مهرداد فتحی بیرانوند، اولین مصوبه این کارگروه را ورود به موضوع حفظ جنگل های طبیعی کشور عنوان کرد و افزود: اعضای این کارگروه هشتم مرداد را به عنوان «روز جنگل رمز حیات» و با شعار «نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد» نامگذاری کردند و بنا شد برنامه های گسترده در سراسر کشور در این روز برگزار شود. 

مدیرکل محیط زیست لرستان به اجرای دو برنامه سراسری با موضوع حفاظت محیط زیست در روز هشتم مرداد ماه اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها موضوع جنگل های شمال بود که برنامه هایی برای این منظور در چالوس تدارک دیده شده و دیگری بحث جنگل های زاگرس بوده که دو برنامه ویژه برای آن در لرستان اجرا شد. 

فتحی بیرانوند با بیان اینکه دو برنامه سراسری برگزار شده در چالوس و لرستان به صورت سراسری و با پوشش گسترده تلویزیونی برگزار شده است اضافه کرد: یکی از برنامه های تدارک دیده شده در لرستان، امروز ایجاد زنجیره انسانی برای حمایت از جنگل های زاگرس بود. 

وی افزود: لرستان 25 درصد از تنوع زیستی کشور را به خود اختصاص داده است.
منبع:ایرنا