کد خبر: ۹۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۸

آخرين خبر از راه اندازي «تلويزيون اينترنتي»

  قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما در امور رسانه‌هاي نوين گفت: تا پايان امسال «تلويزيون تعاملي» در ايران به بهره‌برداري مي‌رسد و اميد مي‌‌رود در سال‌هاي آينده در اختيار عموم مردم قرار بگيرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، مهدي اخوان بهابادي ظهر امروز در مراسم بهره برداري از پروژه‌هاي فني صدا و سيماي خراسان رضوي که در سالن آمفي تئاتر مجموعه فرهنگي رضوان برگزار شد، اظهار داشت: مرکز خراسان رضوي جزء مراکز پيشتاز کشور است.

وي با بيان اينکه خراسان رضوي جزو استان‌هاي پيشتاز در زمينه خدمات رساني است تصريح کرد: متوسط پوشش ديجيتال کشور در حدود 85 درصد است و در اين استان ميزان پوشش شبکه ديجيتال نزديک به 10 درصد از متوسط کشوري بالاتر بوده و بايد دقت کرد که هر چه قدر اين درصد بالاتر مي رود امکان افزايش آن بسيار سخت‌تر مي‌شود.

قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما در امور فني و رسانه‌هاي نوين افزود: زحمت و سرمايه گذاري مورد نياز براي افزايش ضريب نفوذ در درصدهاي بالاتر بيشتر از درصدهاي پائين است، لذا مي‌توان حدس زد که اين مرکز تا چه حد امکانات فني را براي پيشبرد اين امر فراهم کرده است.

اخوان بهابادي تجهيز شدن به تکنولوژي‌هاي روز را يک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسياري از کشورها به اين تکنولوژي مجهز شده‌اند و ايران نيز بايد در اين مسير گام بردارد.

قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما‌ در امور فني و رسانه‌هاي نوين بيان کرد: در دنياي حاضر دوره رسانه يکسويه، گذشته است امروزه با حضور فناوري‌هاي جديد پارادايم‌هاي موجود در رسانه تغيير کرده اگر اين موضوع در صدا و سيماي ايران رعايت نشود و به اين فناوري مجهز نشويم نقش رسانه به شدت کمرنگ مي‌شود.

اخوان بهابادي با بيان اينکه يکي از بارزترين سياست‌هاي ابلاغي مقام رهبري استفاده از رسانه‌هاي نوين است تأکيد کرد: در اين راستا تا پايان امسال «تلويزيون تعاملي» در ايران به بهره برداري مي رسد و اميد مي‌رود در سال‌هاي آينده در اختيار عموم مردم قرار بگيرد.

وي عنوان کرد: خراسان رضوي امکانات مناسبي دارد و اميد مي رود با همت عالي صدا و سيماي خراسان رضوي و مسئولان استاني در راه اندازي تلويزيون تعاملي نيز پيشتاز باشد.

قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در امور فني و رسانه‌هاي نوين افزود: همچنين بايد بتوان براي مخاطبان امکان بازگشت زمان در برنامه‌هاي تلويزيوني را فراهم کرد همچنين بايد بتوان از محتواهاي درخواستي نيز استفاده کرد.

اخوان بهابادي تصريح کرد: به عبارت ديگر بايد در کنار کانال‌هاي ملي و استاني انبوهي از محتواها وجود دارد که قابل پخش نيستند ولي مخاطب مي‌تواند از اين برنامه‌ها انتخاب داشته باشد.

*فردا