کد خبر: ۹۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

آموزش 31 خلبان عراقي در جمهوري چک

پایگاه خبری تیک- یکی از مقامات بلند پایه ستاد مشترک ارتش جمهوری چک پنجشنبه اعلام کرد حدود 30 خلبان عراقی اکنون در جمهوری چک دوره آموزش خلبانی هواپیماهای جنگی ال-159 را که ساخت این کشور است ، ‌می گذرانند. 

اوایل مارس ،‌دولت جمهوری چک موافقت خود را با فروش حدود 15 فروند هواپیما از این نوع که با معیارهای ناتو مطابقت دارد ، ‌اعلام کرد . هدف از فروش این هواپیماها کمک به بغداد برای مبارزه با افراطیون گروه داعش اعلام شده است . 

فرانتیسک مالنیسکی Frantisek Maleninsky جانشین رئیس ستاد ارتش ارتش جمهوری چک گفت 31 خلبان عراقی دو هفته پیش وارد جمهوری چک شدند. 

وی اعلام کرد « دوره آموزشی قرار است تا زمانی که خلبانان به خوبی خلبانی این نوع هواپیما را فرا بگیرند ،‌ادامه یابد.» 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پراگ ، ‌این قرارداد که ماه مارس در پراگ به امضا رسید ،‌ درباره تحویل 13 فروند هواپیمای تک نفره و دو فروند هواپیمای دونفره است. چهار هواپیما از هواپیمای نیروی هوایی جمهوری چک و 11 فروند هواپیما نیز از هواپیماهای اضافی ارتش تامین خواهد شد. 

مبلغ این قرارداد که در آن تحویل تجهیزات ، ‌قطعات یدکی ، ‌مهمات و تسلیحات آن پیش بینی شده است ،‌حدود 780 میلیون کرون (‌28 میلیون و 800 هزار یورو ) ‌است . 

شرکت هواپیماسازی آرئو ودوچودی ( حومه پراگ)‌ در دهه 1990 برای ارتش جمهوری چک 72 فروند از این نوع هواپیماها را به ارزش 51 میلیارد کرون ( یک میلیارد و 880 میلیون یورو) ‌ساخته است . 

ارتش جمهوری چک در عین حال به سبب کاهش هزینه های بودجه ای خود حدود 30 فروند از این هواپیما را نگاه داشته است .
منبع:خبرگزاری صدا وسیما