کد خبر: ۹۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۰

رفع توقيف يک برنامه جنجالي در تلويزيون

پایگاه خبری تیک-برنامه موسيقايي «دستان» که توليد و پخش آن متوقف شده بود، شامگاه گذشته با حضور حسام‌الدين سراج در قاب تلويزيون ديده شد.

«دستان» تنها برنامه‌اي بود که با محوريت موسيقي، آن هم از شبکه آموزش (هفت) پخش مي‌شد و توقف آن پس از اينکه مدتي به صورت آرشيوي روي آنتن رفت شکل ناگهاني در تلويزيون اتفاق افتاد.

آخرين برنامه تلويزيوني «دستان» با حضور مهماناني چون حميد متبسم و استاد ابراهيم قنبري‌مهر آماده رفتن روي آنتن شده بود، اما يکباره از سوي مديران شبکه آموزش جلوي پخش آن گرفته شد.

برنامه تلويزيوني «دستان» از دو سال پيش هر جمعه ساعت 21 پخش مي‌شود و تکرار آن شنبه ساعت 21 روي آنتن مي‌رود.

مدير شبکه آموزش سيما پيش از اين در گفت‌و گويي، از توليد و پخش مجدد برنامه موسيقي‌محور «دستان» پس از ايام رمضان خبر داده و درباره بازگشت آن به تلويزيون عنوان کرده بود:« اين برنامه اگر به موسيقي اصيل متعهد باشد، ادامه پيدا مي‌کند. همه برنامه‌هاي تلويزيون به اقتضاي کاري‌شان تغييراتي دارند. برنامه «دستان» نيز شامل همين برنامه‌هاست. تا آنجا که اين برنامه به اهداف خودش که موسيقي اصيل و سنتي است، بپردازد، در تلويزيون قابل استفاده است و البته پيش از اين هم متعهد به موسيقي اصيل بوده است.»

دکتر ساري در پاسخ به اين پرسش که آيا برنامه «دستان» مورد حمايت شبکه آموزش قرار گرفته و تداوم مي‌يابد؟ عنوان کرده بود: «اين برنامه اگر به موسيقي اصيل متعهد باشد، ادامه پيدا مي‌کند؛ البته مهمانان اين برنامه هم بايد اين ويژگي‌ها را داشته باشند.»

در حال حاضر علاوه بر برنامه «دستان»، شبکه چهار سيما هم برنامه موسيقايي و تخصصي «نغمه‌ها» را براي بررسي موسيقي سنتي و اصيل ايراني در حوزه‌هاي آهنگ‌سازي، نوازندگي، خوانندگي و ... هر هفته دوشنبه‌ها ساعت 22 روي آنتن مي‌برد.

منبع: آریا