کد خبر: ۹۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۵

«شیاطین مرده» دوباره می‌آیند

پایگاه خبری تیک-مجموعه تلویزیونی شیاطین مرده را سام ریمی با همکاری برادر خود ایوان ریمی و بروس کمپل به صورت یک کار دنباله‌دار تلویزیونی تهیه خواهد کرد.

براساس صحبت‌های این فیلمساز و تهیه‌کننده، مجموعه تلویزیونی جدید وی نه دنباله‌ای بر نسخه سینمایی آن است و نه نسخه دوباره‌سازی شده این فیلم.

این درام ترسناک تلویزیونی با بهره‌گیری از برخی کاراکترهای نسخه سینمایی (و همچنین حال و هوای کلی داستان آن) یک ماجراجویی و داستان تازه را به تصویر خواهد کشید.

به این ترتیب، کسانی که فیلم سینمایی شیاطین مرده را دیده‌اند، باید منتظر یک داستان جدید و متفاوت باشند.

هنوز اخبار و اطلاعات زیادی درباره نسخه تلویزیونی در اختیار رسانه‌های گروهی و علاقه‌مندان قرار نگرفته و اطلاعی از خط کلی داستان آن در دست نیست.

شبکه تلویزیونی استارز که تهیه‌کننده و پخش‌کننده مجموعه است، اعلام کرده داستان آن را بزودی افشا خواهد کرد.

علت تاخیر در ارائه داستان مجموعه به رسانه‌های گروهی این است که کار نگارش فیلمنامه آن تازه تمام شده و فیلمبرداری آن در شهر نیویورک ادامه دارد.

تهیه‌کنندگان مجموعه آن را با نام «اش و شیاطین مرده» روی آنتن می‌فرستند و زمان پخش آن، اوایل ماه نوامبر اعلام شده است.

بروس کمپل که نقش اصلی مجموعه را به عهده دارد، در گفت‌وگویی اعلام کرد خط اصلی آن به نوعی دنباله‌ای بر قسمت دوم شیاطین مرده و ارتش تاریکی است.

این بازیگر در داستان مجموعه دوباره در نقش کاراکتر‌ اش ویلیامز بازی می‌کند و البته این بار، چند سال بزرگ‌تر از این شخصیت در داستان مجموعه فیلم سینمایی آن است، اما توضیحات بیشتری درباره ماجراجویی‌های این کاراکتر در طول داستان مجموعه ارائه نشده و معلوم نیست او این بار با چه حوادث و اتفاقاتی روبه‌رو خواهد شد.

کاراکتر ‌اش ویلیامز را سام ریمی برای دنیای سینما خلق کرد و به عنوان مدیر تولید و مشاور کارگردان با مجموعه همکاری کرده است.

اپیزود اول مجموعه مثل تمام کارهای تلویزیونی دیگر، به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی تهیه می‌شود. در کل، این درام دلهره‌آور در 10 اپیزود روی آنتن خواهد رفت. هنوز معلوم نیست فصل دوم مجموعه هم تولید خواهد شد یا خیر. اما تحلیل‌گران تلویزیونی پیش‌بینی می‌کنند که تولید فصل‌های بعدی آن هم در دستور‌کار سازندگانش قرار خواهد گرفت.

با توجه به تعداد اندک مجموعه‌های تلویزیونی ترسناک، پیش‌بینی می‌شود تماشاگران استقبال بالایی از اش و شیاطین مرده کنند.

این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که پنج کارگردانی که اپیزودهای مختلف آن را کارگردانی کرده‌اند، از فیلمسازان معمولی تلویزیون هستند و نام هیچ‌کدام از فیلمسازان مطرح سینما در بین آنها دیده نمی‌شود.

این در حالی است که معمولا مجموعه‌های پرسروصدای تلویزیونی از حضور فیلمسازان سرشناس سینما در پشت دوربین خود بهره می‌گیرند.

با این حال، سازندگان «اش و شیاطین مرده» می‌گویند داستان و حال و هوای آن به قدری قوی است که می‌تواند به تنهایی بار مسئولیت موفقیت مجموعه را به دوش بکشد.

به این ترتیب، این درام ترسناک برای موفقیت در بین تماشاگران تلویزیونی نیازی به نام و اعتبار فیلمسازان صاحب‌نام ندارد.

منتقدان تلویزیونی به این نکته اشاره می‌کنند که نسخه سینمایی هم بدون حضور بازیگران و فیلمسازان صاحب‌نام توانست موفقیت بالای مالی و انتقادی کسب کند حتی سام ریمی (سازنده مجموعه فیلم کمیک استریپی و ابرقهرمانانه «اسپایدرمن») هم با شیاطین مرده بود که تبدیل به یک چهره مطرح در بین فیلمسازان سینما شد.

با وجود این، نباید فراموش کرد که این فیلمساز برای کارگردانی قسمت اول مجموعه، پشت دوربین آن قرار گرفت.

اهل فن می‌گویند موفقیت اپیزود اول هر مجموعه‌ای به معنی تضمین حضور تماشاگران برای قسمت‌های بعدی آن است و ریمی با کارگردانی اپیزود اول، آینده آن (و همچنین موفقیت آن) را تضمین می‌کند.

برای تولید اش و شیاطین مرده هزینه 9میلیون دلاری در نظر گرفته شده است. معمولا مجموعه‌هایی که براساس داستان فیلم‌های موفق سینمایی ساخته می‌شود با هزینه 12 تا 13 میلیون دلاری جلوی دوربین می‌روند، اما پایین‌تر بودن رقم هزینه‌های تولید اش و شیاطین مرده را باید در این نکته جستجو کرد که فاقد بازیگر، کارگردان یا جلوه‌های ویژه خاص و گرانقیمت است.

بروس کمپل از حضور دوباره در نقش اش‌ویلیامز با آن بازوی اره برقی خشنود است و می‌گوید: «به باور من، این کاراکتر هنوز هم جای کار زیادی دارد و می‌تواند داستان‌های تازه‌ای خلق کند. از این‌که دوباره این نقش را بازی می‌کنم هیجان‌زده‌ام و در پوست خود نمی‌گنجم. با آن‌که وی قهرمان داستان است، اما جنبه‌های خاکستری و منفی را در خود دارد.

برخی معتقدند وی تا حدودی روحیه هیولاگونه دارد و من هم بر همین اساس، نقش وی را بازی کرده‌ام. اش ویلیامز از آن دسته شخصیت‌هایی است که تماشاچی را جذب و درگیر کارهای خود می‌کند. امیدوارم حیات این کاراکتر در رسانه تلویزیون، شروعی برای تداوم ماجراجویی و داستان‌های او باشد و بزودی به صورت یک شخصیت قابل ذکر تلویزیونی درآید.»

بحث تولید مجموعه تلویزیونی اش‌وشیاطین مرده اولین بار اوایل سال 2014 مطرح و کار روی آن خیلی سریع آغاز شد. در همان زمان، شبکه تلویزیونی استارز اعلام کرد قصد دارد بسرعت مجموعه را تولید و آماده پخش کند.

تعجیلی که در این رابطه صورت گرفت، باعث شگفتی و تعجب اهل فن شد. علت اصلی این تعجب این است که معمولا در دنیای تلویزیونی، کمتر مجموعه‌ای با چنین سرعت و عجله‌ای وارد مرحله تولید می‌شود.

با این حال، تهیه‌کنندگان مجموعه قول داده‌اند سرعت عمل آنها لطمه‌ای به کیفیت کار آنها نمی‌زند و تماشاگران شاهد یک مجموعه ترسناک و تعلیقی جذاب خواهند بود. نکته‌ای که از سوی سازندگان مجموعه تائید نشده این است که داستان ترسناک آن با حال و هوایی کمدی تعریف می‌شود و تماشاگران اش و شیاطین مرده شاهد یک کمدی ترسناک تلویزیونی خواهند بود.

منبع:جام جم آنلاين