کد خبر: ۹۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۳

همه ابهام‌هاي ترکيب پرسپوليس

  پرسپوليس هم مثل استقلال در هفته اول ليگ برتر با مشکلات ريز و درشتي روبروست. بايد ديد آنها هم مثل آبي ها و در مقابل مشهدي ها موفق خواهند بود يا نه. برانکو ايوانکويچ که به عنوان مربي سخت گيري شناخته مي شود، تمام تلاش خود را کرده تا پرسپوليس اين فصل را جوان ولي متفاوت نشان دهد.

اين مربي که فصل گذشته جانشين حميد درخشان شد هنوز چيز خاصي براي عرضه نداشته است. مطمئنا اگر از کار او ايراد گرفته شود، جواب خواهد داد که در بستن تيم فصل قبل هيچ نقشي نداشته است و اين منطقي به نظر مي رسد.

اما اقدامات اين فصل هيات مديره سرخ هاي پايتخت کاملا زير نظر او صورت گرفته است. برانکو به اين مسئله واقف است که طرفداران محبوب ترين تيم آسيا به راحتي قانع نمي شوند. پس او خيلي ريز و موشکافانه هدايت پرسپوليس را بر عهده گرفته است.

برانکو در ابتدا با کنار گذاشتن بازيکن حاشيه ساز تيمش يعني پيام صادقيان نشان داد شيوه کاري متفاوتي نسبت به سايرين دارد. در ليست اين فصل پرسپوليس ترکيبي از بازيکنان جوان و باتجربه ديده مي شوند.

ايمان صادقي بازيکني است که امروز جاي سوشا مکاني را در چارچوب دروازه خواهد گرفت. سوشا به دليل درگيري با حنيف عمران زاده در بازي آخر فصل گذشته 3 جلسه محروم شده و اين نگراني را به وجود آورده که آيا صادقي براي ايفاي نقش در 3 مسابقه ابتدايي فصل مطمئن است يا خير؟

پرسپوليس در خط دفاعي هم محروم دارد. رضا نورمحمدي که فصل گذشته فراز و نشيب بسياري داشت، نمي تواند در بازي اول تيم خود را همراهي کند. وظيفه کمک به بنگر در قلب دفاع به عهده مارکو ماريچ دفاع تازه وارد قرمزها است. زوجي که هنوز خيلي هماهنگ نشده است و کمي متزلزل به نظر مي رسد.

نگراني طرفداران در مورد خط دفاعي همچنان ادامه دارد. حضور احتمالي بابک حاتمي در پست غير تخصصي هافبک چپ تن همه را به لرزه در مي آورد. بايد ديد اشتباهات فصل گذشته او، برانکو را متقاعد مي کند که از وحيد حيدريه با محمد انصاري در پست تخصصي استفاده کند؟

عجيب است اما حضور رامين رضاييان در سمت راست دفاعي پرسپوليس نقطه قوت اين تيم به نظر مي آيد. چرا که توانايي هاي او در دفاع و حمله نظر کروش را هم جلب کرده است.

پرسپوليس در همه پست ها يک غايب بزرگ دارد. خط هافبک اين تيم نمي تواند از حضور احمد نوراللهي بهره ببرد. اما کمال کاميابي نياي جنگنده به نظر مي رسد مورد توجه برانکو قرار گرفته و در بازي پيش رو در ترکيب اصلي پرسپوليس قرار مي گيرد.

شايد از بين غايبين فردا در ترکيب پرسپوليس، جاي خالي اميد عاليشاه و مهدي طارمي خيلي حس شود. عاليشاه به دليل درگيري با اميرحسين صادقي پس از دربي جنجالي فصل قبل قادر به همراهي تيم خود نيست. از بين فرشاد احمدزاده جوان و خوش تکنيک و محسن مسلمان باانگيزه مطمئنا يکي وظيفه پر کردن جاي خالي عاليشاه را دارند. احمدزاده که دوران سربازي خود را در تبريز پشت سر گذاشته سعي در جا کردن خود در دل طرفداران دارد. مسلمان نيز با کلي حاشيه به پرسپوليس برگشته چرا که بارها صحبت از پيوستن او به استقلال شنيده شده است. اما جدايي نوري به او فرصت مي دهد تا کارآيي خود را نشان منتقدين دهد.

محروميت طارمي شايد يکي از عجيب ترين محروميت هاي چند سال اخير پرسپوليس باشد. مهاجم جوان و بوشهري پرسپوليس در آخرين بازي اين تيم مقابل الهلال در ليگ قهرمانان آسيا با کارت قرمز داور جريمه شد و به دليل اينکه پرسپوليس اين فصل در ليگ قهرمانان حضور ندارد، اين بازيکن از همراهي تيمش در اولين بازي ليگ برتر محروم است. علي عليپور تنها گزينه جانشيني طارمي در خط حمله است. اين جوان فصل گذشته براي تيمش موثر واقع شد و حتي در دربي پايتخت نيز گل برتري پرسپوليس را به ثمر رساند. پس اگر او خوب تغذيه شود ، به نظر فردا نيز گره از کار برانکو باز کند.

حضور تماشاگران نکته اي بوده که بازيکنان پرسپوليس در اين روزها خيلي از اهميت آن سخن گفته اند. همراهي يار دوازدهم براي سرخ ها خوش يمن بوده است و به همين دليل اميدوارکننده ترين اتفاق ممکن در بازي فردا براي تيم نصفه و نيمه پرسپوليس حضور پرشور تماشاگران خواهد بود.

*خبرآنلاين