کد خبر: ۹۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۹

پاسخ موشکي يمني‌ها به ادامه تجاوز جنگنده‌هاي آل سعود

 ارتش و کميته هاي مردمي يمن در پاسخ به ادامه تجاوز جنگنده هاي آل سعود، مناطق نظامي عربستان در «ظهران» و «جيزان» را هدف حملات موشکي و توپخانه اي قرار دادند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از شبکه خبري المنار، منابع يمني گفتند که ارتش و کميته هاي مردمي يمن پايگاه نظامي علب عربستان در منطقه ظهران را نيز هدف آتش توپخانه قراردادند.

بر اساس اين گزارش ، ارتش و نيروهاي مردمي يمن، 12فروند موشک کاتيوشا به منطقه «الخوبه» واقع در جيزان عربستان سعودي، شليک کردند.

نيروهاي يمني همچنين، 11فروند موشک 107 ميليمتري به منطقه غرف الشيخ در جيزان عربستان شليک کردند.

عربستان و هم پيمانانش از ششم فروردين سال جاري به بهانه بازگرداندن دولت مستعفي و فراري يمن به قدرت و ادامه سلطه خود بر يمن، تجاوز به اين کشور را آغاز کرده و آن را مورد محاصره همه جانبه قرار داده اند.

عربستان تاکنون چندين بار آتش بس اعلامي در يمن را نقض کرده است و جنگنده هاي اين ائتلاف در ماه مبارک رمضان نيز به رغم برقراري آتش بس، به بمباران اين کشور و قتل عام مسلمانان روزه دار يمن ادامه دادند.

در نتيجه حملات نيروهاي ائتلاف، علاوه بر تخريب زيرساخت هاي خدماتي، بيمارستان ها مدارس و منازل مسکوني در يمن، بيش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمي و صدها هزار نفر نيز آواره شده اند.
*ايرنا