کد خبر: ۹۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۳

اوباما: باید به توافق هسته ای افتخار کرد

پایگاه خبری تیک- باراک اوباما از حامیان خود خواست با مخالفان توافق هسته ای مقابله و اعضای کنگره را برای تصویب آن متقاعد کنند.

روزنامه هاآرتص امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم یاکوب کورنبلاش نوشت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی بیست دقیقه ای از حامیان خود خواست در متقاعد کردن کنگره برای تصویب توافق هسته ای ایران فعال تر باشند.

وی گفت کاملا مطمئن است این توافقی بسیار خوب است که باید به آن افتخار کرد. این توافق چهار راه اصلی را برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای مسدود می کند. ایران تحت این توافق هرگز نمی تواند به سلاح هسته ای دست یابد.

اوباما منتقدان را کسانی خواند که با هر گونه توافق با ایران مخالفت می کنند. وی با اشاره خاص به آیپک که یک گروه لابی معاف از مالیات را برای مخالفت با توافق هسته ای ایران تشکیل داده است گفت: «بیست میلیون دلاری که صرف تبلیغات در تلویزیون می شود آنها را در همان طبقه بندی قرار می دهد که کسانیکه مسئول کشاندن پای ما به جنگ عراق هستند، قرار دارند.»

رئیس جمهور آمریکا از حامیان خود خواست با اعتقاد به این توافق و متقاعد کردن قانونگذاران برای تصویب آن، با مخالفان مقابله کنند.
منبع:خبرگزاری صدا وسیما