کد خبر: ۹۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۴

محسن رضایی: تیم مذاکره کننده خط قرمزها را رعایت کرد/ رهبری حرف اول و آخر را درباره توافق هست های می زنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با مهارت بالای علمی، تجربی و اقتدار با رعایت خط قرمزهای نظام از مصالح ملی و حقوق ملت ایران در بهره مندی از دانش هسته ای، دفاع کردند. 

به گزارش پایگاه خبری تیک- محسن رضایی روز جمعه در آیین یادواره شهدای روستای اورزان شهرستان طالقان، با قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، گفت: ما در این توافق در هفت اقدام باید محدودیت هایی را اعمال کنیم و طرف مقابل هم باید علاوه بر لغو همه تحریم ها، آزاد کردن پول های بلوکه شده ایران در بانک های خارجی را در برنامه خود قرار دهد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ایران نیز بند بند و کلمه به کلمه این توافق در حال بررسی است و این مقام معظم رهبری است که حرف اول و آخر را در خصوص توافق هسته ای می زند.

رضایی با تاکید بر اینکه ما اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی دهیم، اظهار داشت: این یک اصل بین المللی است و ما این اصل را با جدیت دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها در مسیر مذاکرات به دنبال راهی بودند که مسیر مذاکرات را به انحراف بکشانند و مسائل هسته ای ایران را به سمت محدودیت در مسایل دفاعی سوق دهند، گفت: این گونه نظرها در واقع یک نوع خلع سلاح کردن ایران است که شک برانگیز بود و نشان می داد که آنان به دنبال اهداف شومی هستند و قصد دارند قدرت مقابله به مثل ایران را تضعیف کنند.

رضایی به اشتباه اوباما درباره ایران در فتنه سال 88 پرداخت و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها فکر کردند پس از این فتنه فرصت خوبی است که تحریم های سنگینی را علیه ایران اعمال کنند، در حالی که ملت ایران با اقتدار راه را ادامه دادند و با توان و دانش داخلی اقتصاد کشور را مدیریت کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود: اکنون پس از جمع بندی صورت گرفته از مذاکرات، ایستادگی، قدرت، ولایت مداری ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شد.

رضایی با تاکید بر اینکه ایران امروز به کشوری مستقل، الگو و پرچم دار امنیت در منطقه تبدیل شده و این اقتدار مرهون خون پاک شهدای گرانقدر است، اظهار داشت: ما در جهان به دنبال آزادگی و پیشرفتیم و به دنیا اعلام می کنیم که به دنبال حقوق انسان ها حقوق ملت ها، امنیت در منطقه و حفظ منافع ملی در ایران اسلامی هستیم که گویا مخالفان اسلام و انقلاب این رویکرد را در تقابل با افکار منحرف خود می بینند.

وی بیان کرد: ملت ایران، جوانان ایرانی، اندیشمندان و نخبگان ایرانی مملو و غنی از انرژی، معرفت، عرفان و معنویت اند که می توانند دنیا را سیراب کنند، در حالی که دشمنان انقلاب تاب تحمل پیشرفت ایران به پشتوانه خون شهدا در عرصه های مختلف را ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دنیا بداند تا زمانی که ولایت فقیه در این کشور هست و مشعل شهدا در ایران اسلامی روشن است و مسیر را مشخص می کند، ملت ایران از راه اصلی انقلاب و اسلام منحرف نمی شوند و ابرقدرت ها را در توطئه هایی که علیه کشور برنامه ریزی می کنند، ناکام می کنند.

محسن رضایی با اشاره به اینکه مسیر شهدا پرچم داری به نام ولایت دارد، یادآور شد: دشمنان فکر نکنند می توانند به اهداف ننگبارشان علیه ایران دست پیدا کنند و یا به مرزهای ایران نزدیک شوند.

وی ادامه داد: کاری که شهدای عزیزمان و ایثارگران برای کشور انجام دادند، دو وجه داشت که یک وجه آن ولایت و وجه دیگر آن شهادت بود. شهدا با شهادت خود زندگی را در کالبد ملت ایران جاری کردند که حتی بعد از گذشت 30 سال از شهادت این عزیزان چندی پیش دیدیم که درپای میز مذاکرات، نیاز به رشادت های شهیدان را حس کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با آمدن شهدای غواص، مذاکرات از بن بست خارج شد، قبل از آن آقای جان کری و برخی مخالفان مذاکرات را به بن بست کشیده بودند. بعد از تشییع شکوهمند شهدای غواص، نظر آنها نسبت به ایران تغییر کرد که آقای جان کری فردای روز تشییع جنازه گفت که بازرسی های نظامی مطرح نیست و ما با گذشته ایران کاری نداریم. نتیجه می گیریم شهدا زنده اند و اثرگذار هستند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به وصیت نامه شهدا و عمل به آن، اظهار داشت: باید ببینیم شهدا چه گفته اند و چه خواسته اند که قطعا فقط یک ارتباط عاطفی و احساسی در بین نبوده، بلکه ارتباط معرفتی با شهدا نیاز اصلی کشور است. این ارتباط معرفتی به ما می گوید که چگونه می توان از مشکلات عبور کرد، تحریم ها را بی اثر کرد و با دست خالی کارهای بزرگ انجام داد.

شهرستان طالقان در 90 کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
منبع:ایرنا