کد خبر: ۹۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۹

مسئول کمیته های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان: سلاح‌هایی داریم که بنادر عربستان را هدف قرار می‌دهد

پایگاه خبری تیک-صادق الشرفی" از رهبران جنبش انصارالله، معاون سابق استاندار "حجه" و از اعضای شورای انقلاب یمنی بوده که به منظور بررسی آخرین تحولات یمنی با او به گفتگو نشستیم.

 امروز اهداف حملات آل سعود در چه حوزه هایی است؟

این مسئله در راستای تلاش‌های جمهوری اسلامی بوده که به مشکلات امت اسلامی اهتمام دارند . راجع به تجاوز به یمن که بیش از 4 ماه طول کشیده، هیچ هدفی را ندارد. چیزی که رسانه‌های سعودی  مطرح می‌کنند این بوده که  یمن تهدیدی برای آل‌سعود است.

هدف آل‌سعود طمعی است که به ثروت‌های یمنی بوده  که آل‌سعود دنبال می‌کنند. هدف اصلی آل سعود این است که  ملت یمن را به زانو دربیاورد که موفق نخواهد شد. ما به عنوان یمنی اعتقاد داریم آل‌سعود ادامه آمریکا و اسرائیل در منطقه است و آنها بزرگترین تهدید برای کشورهای منطقه هستند و آل‌سعود هیچ ملتی را سالم نگذاشته و تلاش دارند ثبات را در تمام کشورهای اسلامی هدف قرار دهند و این کشور بقایای حکومت بریتانیاست.

 ساز و کار مقاومت یمنی ها چگونه است؟

یمن نزدیک 100 سال مستعمره آل‌سعود و انگلیس بود و آنها نمی‌خواستند که یمن بپا خیزد و تلاش کردند به پایگاه‌های راهبردی تسلط داشته باشند و این موضوع باعث شده تا سطح هوشیاری یمنی‌ها افزایش یابد؛  یمن دشمن و دوست خود را شناخت و سعی کرد از سیطره و استعمار رها شود و این باعث خشم آل‌سعود شد تا آنها تجاوز خود را آغاز کنند.

شهدا در یمن به بیش از 4 هزار و 500 شهید و 12 هزار نفر زخمی رسیده و  این تجاوز سعودی بیمارستان‌ها و جاهای غیرنظامی و تاسیسات یمنی را هدف قرار داده است؛ حتی بیمارستان‌هایی که بیماران را درمان می‌کنند، مورد تجاوز سعودی‌ها هستند.

 واکنش جامعه جهانی به جنایات سعودی ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

وجدان جهانی هیچ اقدامی نمی‌کند و هیچ‌کس عکس‌العملی نشان نمی‌دهد؛  بلکه در سطح جهانی این لابی صهیونیستی است که همه کارها را انجام می‌دهد، اما ملت یمن مقاومت می‌کند و تسلیم نمی‌شود. حتی اگر جامعه جهانی همکاری نکند آنها به عربستان می‌فهمانند که تجاوز درست نیست و  ملت یمن پیروزی‌های گسترده‌ای علیه مزدوران بدست آورده است.

 چه کشورهایی در جنگ علیه یمن شرکت می‌کنند؟

مزدورانی از آفریقا، پاکستان و مناطق دیگر با کشتی وارد "عدن" می‌شوند تا اوضاع را نابسامان کنند و علیه مردم یمن به جنایت بپردازند که یکی پس از دیگری هزیمت می‌شوند.

 فرجام حمله یمن چیست؟

کار ماجراجویانه عربستان با شکست مواجه خواهد شد و سعودی‌ها به دنبال نابودی ملت یمن هستند. عدن تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است و استان صعده از سلاح‌های ممنوعه سعودی استفاده می‌کنند، ولی نتوانستند هیچ منطقه‌ای در صنعا، صعده، شبوه را تصرف کنند  و ارتش و نیروهای مردمی در استان‌های مختلف یمن به پیشروی خود ادامه می‌دهند.

در اوضاع سیاسی یمن ملت یمن اجازه نمی‌دهد که هیچ گروه دیگری حکم کند که چه کسی باید فرماندهی کند پس از قیام 21 سپتامبر بیانیه قانون اساسی آمد که باید شورای ملی در کشور تشکیل شود آیا این اقدامات در آن زمان اجرایی نشد و آن زمان به دلیل گفتگوهای ایجاد شده دستاوردهای لازم ایجاد نشد. از عبدالمالک بدرالدین رهبر  خواسته شده که درخواست تشکیل شورای ملی و ریاست جمهوری به تأخیر بیفتد و رهبر انصارالله فرصت زیادی داد در این مسئله، اما در زمانی که شورای ریاستی قرار بود تشکیل شود تجاوز آل سعود آغاز شد.

 پاسخ ملت یمن به ادامه تجاوزات آل سعود چه خواهد بود؟

یگانه گزینه ما مقاومت است.  گام‌هایی لازم است در راستای این تجاوز سعودی  اتخاد شود و ملت یمن این‌ها را برای پاسخ به تجاوز سعودی به کار گرفته اما از همه گزینه‌های راهبردی خود استفاده نکردیم. گزینه‌هایی که در اختیار داریم باعث می‌شود که تمام رژیم‌‌های طاغوتی منطقه ادب شوند   و سلاح‌هایی داریم که به منابع و بنادر سعودی دسترسی دارند و نیروهایی داریم که حکومت ظالم آل سعود را سرجایش بنشاند و اگر نیروهای یمنی مخصوص وارد غافله شوند ، جغرافیای سعودی تغییر خواهد کرد.

جامعه جهانی سکوت کرده و به آل سعود چراغ سبز نشان می‌دهد باید طرح این جامعه تغییر کند و در مقابل خاندانی که بر همه چیز تسلط پیدا کرده واکنش نشان دهد و تهدید اول و آخر در منطقه آل سعود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران