کد خبر: ۹۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷۲

علم الهدی: در وضعیت جنگ احد هستیم / همه مشکلات در مذاکرات زیر سر آن آقایی بود که برای او در تهران فرش قرمز پهن شد

امام جمعه مشهد گفت: دیده‌بان‌های نظام، عوامل اجرایی و مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین حواسشان پرت غنایم نباشد.
امام جمعه مشهد گفت: دیده‌بان‌های نظام، عوامل اجرایی و مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین حواسشان پرت غنایم نباشد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دیده‌بان‌های نظام از عوامل اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین حواسشان پرت غنایم نباشد، اینکه توافقی امضا شد و در مجلس در حال رسیدگی است، دروازه‌های مملکت بر روی یک عده دزد، راهزن و جنایتکار که جنایت‌شان در طول 37 سال عمر انقلاب اسلامی اثبات شده است، گشوده و فرش قرمز برای آنان پهن نشود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز مصادف با سالروز جنگ احد در سال دوم با سوم هجرت پیامبر اکرم (ص) است، تصریح کرد: جنگ احد برای ما یک تجربه راهبردی دارد و تجربه راهبردی آن نیز از پشت خنجر خوردن مسلمانان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «تجربه راهبردی در رکاب پیغمبر اکرم (ص) رقم خورد» خاطر نشان کرد: کفار در جنگ بدر پا به فرار گذاشتند و مسلمانان مشغول جمع آوری غنیمت شدند و پیامبر (ص) در دماغه کوه احد گروهی را به سرپرستی عبدالله به عنوان دیده‌بان گمارد و به آن‌ها گفت که سنگر را رها نکنید و سهم شما از غنایم محفوظ خواهد بود.

علم الهدی ادامه داد: وقتی لشکر قریش شکست خورد عده‌ای از دیده بان ها علی رغم مخالفت فرمانده و توصیه‌های پیامبر(ص) برای جمع کردن غنیمت رفتند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: وقتی کفار چنین فرصتی را رصد کردند پرچم قریش را بلند کردند و پیغمبر اکرم (ص) و امیر المومنین (ع) میان 3 هزار دشمن ماندند و این قضیه ضایعه بزرگی به زندگی مسلمانان وارد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «این ضایعه همان از دست دادن حمزه تکیه‌گاه پیامبر (ص) بود»، خاطر نشان کرد: ضایعه شهادت حضرت حمزه آن قدر سنگین بود که وقتی پیامبر با جنازه حمزه روبرو شدند با صدای بلند گریه کردند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی پیامبر بدن حمزه را مثله شده دیدند و قلب حمزه را شکافته یافتند ردای خویش را بر پیکر حمزه انداختند تا مبادا چشم خواهر حمزه با این صحنه‌ها مواجه شود.

علم الهدی با بیان اینکه «دیده‌بانان در جنگ بدر تنها به فکر پر کردن خلاء اقتصادی‌شان بودند و مسلمانان را فراموش کرده بودند»، عنوان کرد: موقعیت این جنگ با شرایط کنونی انطباق دارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه وزیر امور خارجه فرانسه کسی است که 30 سال پیش خون‌های آلوده را برای بیماران هموفیلی وارد کشور کرد و بیماران را دچار ایدز و هپاتیت کرد، افزود: طبق گفته‌های اولاند، فابیوس حافظ منافع اسرائیل است، در مذاکرات ژنو 5 زمانی که نتانیاهو از لوران فابیوس خواست تا مذاکرات متوقف شود، وی مذاکرات را متوقف کرد.

وی ادامه داد: البته آقایان منکر این کار شدند و این اقدام را مرتبط با دو کارمند دانستند، اما بعدها براساس مدارک و اسناد مشخص شد که همه این کارها توسط آن آقایی بوده که برای او فرش قرمز پهن شده است.

علم الهدی با بیان اینکه فرانسه موتورهای ناقص اتومبیل را وارد کشور کرد که این اتومبیل‌ها در وسط اتوبان آتش گرفتند، افزود: علاوه براین قرار است در سپتامبر، 80 کارشناس اقتصادی در عرصه انرژی و نفت وارد ایران شوند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ما تهمت نمی‌زنیم که سوء ظن حاصل شود اما با توجه به اینکه کشور فرانسه دارای سابقه فساد و ارتشاء در ایران است، نباید به آن به چشم غنیمت چشم دوخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شما مسئولین باید توجه داشته باشید که مردم چشمشان به رهبری است و اگر کشورهای غربی وارد حوزه اقتصاد کلان کشور شوند، جز وابستگی اقتصادی چیزی عایدشان نمی‌شود و بازار ایران به بازار کالاهای خارجی بدل می شود که این امر متضاد با اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه «دشمن به ما چشم طمع دوخته است»، اظهار کرد: وقتی یکی از نمایندگان از وزیر امور خارجه سوالی مبنی بر اینکه چگونه با ایران که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد پای میز مذاکره نشسته‌اید؟ کری در پاسخ گفت، این‌ها فقط شعار است شعار.

علم الهدی ادامه داد: آیا خطری که هماکنون با آن مواجه هستیم کمتر از خطر جنگ احد است که متوجه پیامبر شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه رهبری شاگردی از مکتب پیامبراکرم (ص) است، افزود: خنجر خوردن مسلمانان از پشت در جنگ احد با حضور پیامبر(ص) و امیر المومنین (ع) بود اما نمی‌توان پیامبر (ص) را در این واقعه مقصر دانست بلکه مقصر منفعت طلبان بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بصیرت 37 ساله مردم ما حلال تمامی مشکلات و خطرات است و تمامی مشکلات و خطرات با تکیه رهبری بر بصیرت مردم قابل حل شدن است.