کد خبر: ۹۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۰

دیدار معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با جلال طالبانی

پایگاه خبری تیک-احمد امیری' معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در طول مدت حضورش در اقلیم کردستان عراق با جلال طالبانی دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق و رئیس جمهوری سابق عراق در شهر سلیمانیه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به وفای جمهوری اسلامی ایران به نقش ارزنده جلال طالبانی در تثبیت ثبات و امنیت در منطقه، ضمن آرزوی سلامت برای وی اظهار داشت: نقش طالبانی غیرقابل انکار است و امروز رهبر انقلاب اسلامی و همه مردم ایران برای سلامتی اش دعا می کنند.

در این دیدار همچنین بر همکاری های مشترک جمهوری اسلامی ایران و اقلیم تاکید شد.

امیری درخصوص نقش طالبانی در عراق نیز گفت: جلال طالبانی تجربه بسیار خوبی برای حفظ ثبات در عراق بوده است، کما اینکه نبود طالبانی در صحنه سیاسی عراق سبب شده است عراق و اقلیم گریبانگیر مشکلات متعددی شوند.

امیری با اشاره به کمک ایران به بغداد و اقلیم برای مبارزه مشترک با تروریسم تصریح کرد این همکاری ها کماکان ادامه خواهد داشت و ایران دوستان خود را در هیچ شرایطی تنها نخواهد گذاشت.

معاون دبیرکل شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین با اشاره به تلاش جلال طالبانی برای حل موضوع هسته ای جمهوری اسلامی اعلام کرد: امروز که در کنار ایشان هستیم خوشحالیم این پیام را اعلام کنیم که موضوع هسته ای ایران حل شده است و آقای طالبانی هم در این راستا همواره نقش مثبت و سازنده ای با تاکیداتشان در راستای حل مسالمت آمیز این موضوع داشتند.

امیری افزود: جمهوری اسلامی ایران قدردان دوستان خود در منطقه می باشد و بر سیاست حمایت خود از اقلیم تاکید دارد.
منبع:عصرایران