کد خبر: ۹۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

پیامدهای مثبت و منفی یک انتخاب؛ خودزنی کفاشیان در باثبات‌ترین کمیته AFC

پایگاه حبری تیک-رئیس فدراسیون فوتبال ایران در حالی در روزهای گذشته به عنوان رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد که حضورش در این کمیته با کنار رفتن یکی از پرکارترین اعضای ایرانی AFC همراه بود.
 علی کفاشیان در روزهای گذشته و با تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC انتخاب شد تا با حضورش در این کمیته، زمینه خروج عباس ترابیان دیگر عضو ایرانی کمیته فوتسال این کنفدراسیون را فراهم کند. طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا، در هر کمیته این کنفدراسیون فقط می‌تواند یک نفر از یک کشور حضور داشته باشد.

ترابیان که از سال ۱۹۹۹ در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی عضویت داشته است (به جز دو سال و زمان حضور صادق درودگر در این بخش) و با ۱۴ سال عضویت در این کمیته یکی از باثبات‌ترین و پرکارترین اعضای ایرانی در AFC محسوب می‌شد حالا با حضور آقای رئیس با این پست خداحافظی کرده است.

حضور کفاشیان - که یکی از نایب رئیسان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم محسوب می‌شود - در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کمی عجیب به نظر می‌رسد چرا که پیش بینی می‌شد وی در یکی دیگر از کمیته‌های با نفوذ AFC عضویت یابد تا ایران بتواند ضمن به دست آوردن یک کرسی دیگر، ترابیان را هم در کمیته فوتسال حفظ کند. بخصوص اینکه ترابیان مسلط به زبان انگلیسی بوده و با ارائه طرح‌ها و برنامه‌هایی در این کمیته، قدرت چانه زنی ایران را بالا برده بود.

نکته عجیب‌تر اینجاست که کفاشیان بعد از قطعی شدن حضورش در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون آسیا، از ترابیان درخواست کرده است که برنامه‌ها و طرح‌هایش را برای فوتسال آسیا همچنان ارائه بدهد تا آقای رئیس آن را از زبان خودش در جلسات این کمیته مطرح کند!

هرچند کفاشیان هنوز صحبتی درباره دلیل حضورش در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC نداشته و دلیل آن را اعلام نکرده است ولی شاید اختلافات اخیرش با ترابیان بی ارتباط با این مسئله نباشد؛ اختلافاتی که ریشه در جنگ رسانه‌ای ترابیان با رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال دارد و کار تا جایی پیش رفت که رئیس فدراسیون فوتبال به هر دو طرف تذکر داد که سکوت اختیار کنند.

به گزارش مهر اینکه آیا کفاشیان می‌تواند با وجود مشغله‌های بسیار با حضورش در کمیته آسیایی به پیشبرد و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در قاره کهن و بخصوص کشور ایران کمک کند یا خیر سئوالی است که پاسخ آن ماه‌های بعد مشخص خواهد شد ولی بعید است آقای رئیس بتواند قدرت چانه‌زنی ایران را در این کمیته در سطح بالایی نگه دارد.
منبع:فردا