کد خبر: ۹۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۶

تصویب ممنوعیت موسیقی در پارک های ورامین

پایگاه خبری تیک-ممنوعیت استفاده از گروه های موسیقی در برنامه های فرهنگی در پارک های ورامین و همچنین نظارت بر چایخانه های سنتی از مصوبات امروز ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین بود.

روز پنج شنبه جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان، مسئولان و مدیران اجرایی و اعضای این ستاد در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این جلسه با اشاره به این نکته که باید مصوبات جلسات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود اظهار داشت: تصمیماتی که در این جلسات گرفته می شود باید از سوی ادارات و نهادها اجرایی شود.

مصوبات ستاد احیای امر به معروف اجرای شود

امام جمعه ورامین افزود: امروز دشمن به وسیله ابزارهای مختلف و با هزینه های گزاف به جنگ اعتقادات و باورهای ملت ما آمده است و در این راستا باید به مقابله با توطئه های دشمن پرداخت.

وی ادامه داد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه وظائف خطیر و قابل توجهی را بر عهده دارد و همه اعضای این ستاد باید از تمامی ظرفیت و توانایی خود برای دفاع از ارزش ها و فرهنگ اسلامی و ملی کشور استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک ارگان و یک نهاد خاص نیست بلکه تمامی دستگاه ها و نهادها باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

امر به معروف وظیفه یک نهاد و ارگان نیست

وی گفت: این تفکر نیز اشتباه است که وظیفه امر به معروف را فقط مختص دولت و مسئولان دولتی می داند و در این راستا مردم نیز وظائف مهم و قابل توجهی دارند که باید نسبت به آن هوشیار باشند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر همواره دارای جایگاه خاصی در دین مبین اسلام بوده است و ائمه معصومین و بزرگان دین ما نسبت به احیای این دو فریضه الهی سفارش های موکدی را انجام داده اند.

تشکیل گروه های طلایه داران معروف برای احیای تذکر لسانی

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تأکید کرد: امروز باید این دو واجب الهی در جامعه اسلامی احیا شود و اگر همه مردم نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند، قطعا شاهد بسیاری از ناهنجاری ها نخواهیم بود.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین نظرات و پیشنهادات خود را درباره مسائل و موضوعات فرهنگی و اجتماعی بیان کردند.

راه اندازی شعبه ویژه امر به معروف در دادگاه ورامین

در این جلسه مقرر شد تا گروه های تذکر لسانی با عنوان طلایه داران معروف توسط بسیج شهرستان ورامین سازماندهی شده و فریضه تذکر لسانی در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شود.

همچنین اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین مصوب کردند نظارت بر سرویس های مدارس از سوی آموزش و پرورش دنبال شود.

در این جلسه تصویب شد تا در دادگاه شهرستان ورامین، شعبه ای ویژه ای موضوع امر به معروف و نهی از منکر به منظور حمایت از آمران به معروف راه اندازی شود.

نظارت مستمر بر قهوه خانه های سنتی توسط نیروهای انتظامی و اصناف

ممنوعیت استفاده از گروه های موسیقی در برنامه های فرهنگی در پارک ها از دیگر مصوبات ستاد احیای امر به معروف بود و مقرر شد تا در برنامه های فرهنگی در سطح پارک ها و مراکز فرهنگی برنامه هایی اجرایی شود که زمینه انتقال ارزش های فرهنگی را فراهم آورد.

همچنین اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین مصوب کردند که مبارزه با ارتشا و رشوه خواری در برخی مراکز اداری و خدماتی با جدیت دنبال شود.

در این جلسه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و مقابله با سودجویانی که به تغییر غیر قانونی کاربری اراضی می پردازند نیز به تصویب رسید.

همچنین نظارت مستمر بر قهوه خانه های سنتی توسط نیروهای انتظامی و اصناف، حضور شخص مدیران در جلسه ستاد احیای امر به معروف، تشکیل شورای امر به معروف در دستگاه های اجرایی ورامین و ممنوعیت استفاده از ممیز خانم توسط ادارات شهرستان بویژه شهرداری از جمله مصوبات دیگر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین بود.


منبع: مهر