کد خبر: ۹۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۷

بهترین پاسور آسیا از نگاه دوستان اش

پایگاه خبری تیک-شاید روزی كه كاپیتان والیبال ایران در محله عطایی ارومیه به دنیا آمد، كمتر كسی فكر می‌كرد كه 29 سال بعدسعید معروف بهترین پاسور بیست و پنجمین دوره مسابقات لیگ جهانی شود. اما معروف در سال‌های اخیر به‌قدری خوش درخشید كه به نظر می‌رسد با این عنوان حالا تنها بخشی از حقش را از والیبال گرفته است؛ بازیكنی كه این روزها كاملا به مرز تجربه و پختگی رسیده و توپ در دست‌هایش خوش رقصی می‌كند. اگرچه بازی پاسورها معمولا در زمین چشم‌نواز است و در مركز توجه اما این توانایی بالای معروف است كه او را در زمین متمایز می‌كند.

در روزهایی كه جادوگر فوتبال آسیا برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی كرد، باید قدر جادوگر والیبال آسیا را بیشتر دانست و برای این كاپیتان مقتدر والیبال كشورمان كلاه از سر برداشت و به‌واسطه همه تلاش‌ها و موفقیت‌های چندساله او كه حالا در جام طلایی بهترین بازیكن لیگ جهانی نقش بسته است ازکاپیتان معروفو هم‌تیمی‌هایش تشكر كرد. هر چند عده‌ای به جای دست‌مریزاد گویی حسابی از خجالت ملی‌پوشان والیبال ایران درآمدند اما ما وظیفه خود می‌دانیم كه هم‌صدای اكثریت قدرشناس مردم ایران به كایپتان معروف برای این عنوان و درخشش‌های نه‌تنها فردی بلكه موفقیت‌های خیره‌كننده والیبال كشورمان خسته نباشید، بگوییم. 

این بازیكن 29 ساله ارومیه‌ای كه به‌واسطه توانمندی‌هایش در میان والیبالی‌ها به پنجه طلا معروف است و چندی پیش امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال استقلال هم به او لقب مریخی داد، نظر خیلی‌ها را به خود جلب كرده است؛ از همین رو می‌خواهیم نظر كسانی را كه به او نزدیك هستند و از دوستانش به شمار می‌روند یا رقیب او هستند و در مقابلش می‌ایستند به چاپ برسانیم.

اسلوبودان كواچ:

به معروف ایمان دارم

 

اسلوبودان كواچ، سرمربی تیم ملی ایران درباره معروف می‌گوید:«وقتی معروف بهترین پاسور دنیاست مشخصا جایگزینی در كل دنیا ندارد. به نظر من سعید معروف بهترین پاسور جهان است. من به سعید معروف خیلی ایمان دارم. زمانی كه او در زمین قرار می‌گیرد، می‌خواهد به همه نشان دهد كه چه شخصیت بزرگ و چه تیم خوبی دارد. او كاپیتان خوبی است و به‌درستی تیم را در زمین هدایت می‌كند. »

--------------------------------------------------------------------------------

اسپراو(سرمربی تیم والیبال آمریكا):

معروف بهترین پاسور دنیاست

 

جان اسپراو، سرمربی تیم والیبال آمریكا هم درباره معروف می‌گوید: «فكر می‌كنم سعید معروف بهترین پاسور دنیاست. او تیم ایران را در موقعیتی قرار می‌دهد كه كار برای‌شان راحت‌تر می‌شود. همه دیگر به قدرت این بازیكن ایمان آورده‌اند و در برابر او و تیم ایران كار هرتیمی سخت خواهد بود»

--------------------------------------------------------------------------------

داگ بیل (رئیس فدراسیون والیبال آمریكا):

معروف ایران را به یك تیم استثنایی تبدیل كرده است

 

داگ بیل، رئیس فدراسیون والیبال آمریكا هم درباره كاپیتان ایران می‌گوید: «به نظر من وقتی از تیم‌ملی ایران صحبت می‌كنی یعنی داری راجع به سعید معروف حرف می‌زنی؛ بازیكنی كه در پست خودش یكی از بهترین‌های دنیاست. به اعتقاد من این توانایی معروف است كه ایران را به یك تیم استثنایی تبدیل كرده است؛ البته بازیكنان خوب زیاد دارید اما من بازی معروف را به گونه‌ای دیگر دوست دارم. »

------------------------------------------------------------------------------

جهانگیر سیدعباسی:

سعید قلب تپنده تیم است



جهانگیر سیدعباسی، مربی باتجربه والیبال ایران كه دایی سعید معروف نیز هست، درباره خواهرزاده‌اش می‌گوید: «سعید معروف چندین سال است كه از بهترین پاسورهای جهان به شمار می‌رود كه در این فصل لیگ جهانی نیز به حقانیت خود رسید و با آمار نشان داد كه تمامی شاخصه‌های یك پاسور خوب را دارد و به یقین بهترین پاسور حال حاضر جهان است. سعید قلب تپنده تیم است؛ البته به نظر من برخی از بازیكنان ما در دنیا جزو بهترین‌ها هستند ولی اثبات حقانیت آنها زمان خواهد برد. »

 --------------------------------------------------------------------------------

شهرام محمودی:

معروف یك سروگردن با همه پاسورها فاصله دارد



شهرام محمودی، بازیكن خوش‌اخلاق تیم ملی كه گفته می‌شود زوج خط حمله ایران با معروف است درباره هم‌تیمی‌اش می‌گوید: «از اینكه در كنار بازیكنی مثل سعید معروف بازی می‌كنم، بسیار خوشحال هستم. خیلی‌ها می‌دانند كه من بیش از هر كسی با پاس‌های معروف است كه می‌توانم امتیاز بگیرم و اسپك بزنم. ما همدیگر را چشم‌بسته در زمین پیدا می‌كنیم. به نظرم سعید بهترین پاسور جهان است برای همین هم جایگزین پیدا كردن برای او سخت است. به غیر از مهدوی كه در تیم ملی در كنار اوست بقیه پاسورهای ایران یك سروگردن با سعید فاصله دارند. »

--------------------------------------------------------------------------------

مهدی مهدوی:

سعید بهترین پاسور جهان ،بهترین هم اتاقی و بهترین رفیق است



مهدی مهدوی با اینكه از نظر سنی از همه بزرگ‌تر است اما كاپیتان دوم تیم‌ملی به‌شمار می‌رود. او درباره سعید می‌گوید: «من و سعید آنقدر با هم دوست و رفیق هستیم كه برای‌مان فرقی نمی‌كند كدام كاپیتان اول باشد و كدام دوم. پاسور اول و دوم بودن هم مهم نیست. برای ما موفقیت تیم ملی مهم است و برای همین من و سعید همیشه در كنار هم بوده‌ایم. من به توانایی‌های معروف ایمان دارم و او علاوه بر اینكه بهترین پاسور جهان است، بهترین هم‌اتاقی و رفیق هم برای من به حساب می‌آید. »

 --------------------------------------------------------------------------------

محمد موسوی:

معروف شخصیت عجیبی دارد

محمد موسوی یكی از كسانی است كه طی این سال‌ها كنار سعید معروف قد كشیده. او هم توانسته جایگاه خوبی برای خود در آسیا و جهان دست و پا كند. موسوی درباره معروف می‌گوید:« سعید شخصیت عجیب و خاصی دارد. او خیلی آرام است و سعی می‌كند همیشه توی خودش باشد. بعضی وقت‌ها آدم نمی‌داند كه با او گرم بگیرد یا نه. او كاپیتان اول تیم ملی است و مهدوی هم كاپیتان دوم. البته مهدوی از نظر سنی بزرگ‌تر است ولی معروف كاپیتان است.



بعضی وقت‌ها هم معروف عصبانی می‌شود و وسط بازی چیزی می‌گوید ولی همه می‌دانند كه او كاپیتان است.بر خلاف آنچه مردم فکر می‌کنند من و معروف شش ماه با هم قهر نبودیم. ماجرا این است که وقتی به گیتی‌پسند رفته بودیم خیلی عصبانی بودم. بدترین تصمیم من رفتن به اصفهان بود. تیم نتیجه نمی‌گرفت و با وجود اینكه قراردادهای خوبی بسته بودیم پولی به ما ندادند. در یك بازی با معروف درگیری پیدا كردیم و بعد تا مدتی با هم حرف نزدیم. این‌طور نبود كه شش ماه قهر باشیم. فكر می‌كنم هر دوی ما آدم‌های مغروری هستیم و هیچ‌كدام تماسی با هم نگرفتیم تا اینكه چند ماه بعد در اردوی تیم ملی همدیگر را دیدیم. اولین برخوردمان جوری بود كه انگار نه انگار اتفاقی رخ داده است؛ این‌طوری بود كه همه‌چیز فراموش شد.»

--------------------------------------------------------------------------------

محمدعلی اینانلو:

سعید معروف یك جواهر است

محمدعلی اینانلو، مجری تلویزیون است كه از پیشكسوتان والیبال هم به حساب می‌آید. او درباره كاپیتان معروف می‌گوید: «درباره معروف می‌خواهم به نكته‌ای اشاره كنم كه چندی پیش از او در یكی از دیدارهای ایران دیدم. در بیش از ۵۰ سالی كه با والیبال سروكار دارم، چنین كار هوشمندانه‌ای ندیده بودم. با وجود اینكه در بیابان هستم، بازی با روسیه را دیدم. همه بچه‌ها بی‌تردید خوب بودند اما در امتیازهای آخر ست چهارم، باز هم كواچ قفل كرد و در اینجا آن اتفاق بی‌نظیر افتاد. از ابتدای ست چهارم، ایران جلو بود تا در امتیازهای میانی آخر، روس‌ها راه افتادند، سرویس‌های‌شان گرفت و فاصله را كم كردند تا به امتیاز ۲۰-۲۳ به سود ایران رسیدند.



هر آن كواچ باید تایم استراحت می‌گرفت اما قفل كرده بود. در اینجا سعید معروف دست به كاری زد كه در هیچ‌جای دنیا و والیبال‌های داخلی ندیده بودم و ایمان آوردم كه معروف، واقعا یك موجود بسیار باهوش است. در امتیاز ۲۰-۲۳ كه روس‌ها به سرعت پیش می‌آمدند، ناگهان معروف پیش داور رفت، چیزی را بهانه كرد و بالای سالن را نشان داد. معلوم نبود چه چیزی بود؛ آیا پنجره‌ای باز بود و نور غروب را به داخل سالن می‌آورد؟ ‌آیا كسی چراغ لیزری می‌انداخت؟ آیا به بلندگوی تماشاچیان اعتراض كرد؟ معلوم نشد چه بود اما هرچیزی كه بود، تایم نگرفتن كواچ را تلافی كرد. وقفه به‌موقعی در بازی انداخت. (همان كاری كه یك تایم اوت به‌موقع می‌توانست انجام دهد.)
 
بعد از آن روس‌ها، هرچه كه بهانه گرفتند، داور هم هرچه كه تلاش كرد به سود آنها بگیرد، نتیجه‌ای نداد. ما بازی را بردیم و سه امتیاز شیرین به دست آوردیم و حداقل به شخص من ثابت شد كه در قضاوتم اشتباه نكرده‌ام؛ سعید معروف یك جواهر است. »

منبع:مجله زندگی ایده آل