کد خبر: ۹۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۸۴

باهنر: برخی می‌خواهند خبرگان آینده 10، 15 رأی ناساز داشته باشد/ اجتهادهای شخصی و تکلیف‌های شرعی‌ متعدد ما، اصلاحات را پیروز می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده است قبول داشته باشند و فرایند انتخابات، قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده است قبول داشته باشند و فرایند انتخابات، قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، محمدرضا باهنر در جمع گروهی از اصولگرایان کرمان اظهار کرد: ما چهار انتخابات شامل انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس شورای اسلامی را در کشور داریم که پیش از این به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار می‌شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نباید تحت‌الشعاع یکدیگر قرار گیرند
در بحث انتخابات آتی مجلس خبرگان، ظاهرا برخی خواب‌های آشفته‌ای در این‌باره دیده و بی‌میل نیستند در این مجلس ده، پانزده تا رأی ناساز داشته باشند که ان‌شاء‌الله تعبیر نخواهد شد ولی باید مورد توجه جدی قرار گیرد


وی با بیان این‌که «هر انتخاباتی به خاطر تبعات قبل و بعد از برگزاری، تأثیراتی در دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد می‌کند»، خاطرنشان کرد: کشور همواره با پیش و پس‌لرزه‌های انتخاباتی مواجه بود. بر همین اساس بحث شد که انتخابات هر دو سال یک بار و هر بار دو انتخابات با هم انجام شود که اولین تجربه‌ آن انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بود که با انتخابات شوراها همراه شد.

وی با بیان این‌که «تجمیع انتخابات نکات مثبت و منفی دارد»، ادامه داد: از جمله نکات مثبت آن هم‌پوشانی در انتخابات است و هر کس پای صندوق رأی بیاید معمولا به هر دو مورد رأی می‌دهد و جنبه منفی آن این است که در این روش یکی از دو انتخابات تحت تأثیر دیگری قرار می‌گیرد. البته نقاط قوت این قانون هم بیشتر است، امسال دو انتخابات مهم و تأثیرگذار داریم که هیچ‌کدام نباید تحت‌‌الشعاع دیگری قرار گیرد.

این نماینده مردم تهران هم‌چنین درباره انتخابات مجلس خبرگان گفت: در بحث انتخابات آتی مجلس خبرگان، ظاهرا برخی خواب‌های آشفته‌ای در این‌باره دیده و بی‌میل نیستند در این مجلس ده، پانزده تا رأی ناساز داشته باشند که ان‌شاء‌الله تعبیر نخواهد شد ولی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین معتقد است: اصلاح‌طلبان بعد از خرابکاری‌های مجلس ششم خیلی توان، روحیه و امید برای انتخابات هفتم، هشتم و نهم نداشتند و عملا قوی در انتخابات وارد نشدند؛ ولی در مجلس دهم بسیار با جدیت کار را شروع کرده‌اند. لیکن باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده است قبول داشته باشند و فرآیند انتخابات، قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت و مرز خود را با فتنه و انحراف روشن کنند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان در انتخابات دهم مجلس به این خرد رسید‌ه‌اند که اگر بخواهند رأی داشته باشند باید در نظام قرار بگیرند تا به قدرت برسند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید به وحدت برسیم تا بتوانیم مجلسی اصولگرا داشته باشیم، اجتهادهای شخصی و تکلیف‌های شرعی‌ متعدد ما، اصلاح‌طلبان را پیروز می‌کند.