کد خبر: ۹۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۵

بیشترین سن حجاج ایرانی در حج تمتع

 معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سن ۷۰ درصد از زائران حج تمتع امسال بیش از ۵۰ سال است، گفت‌: تغذیه و سلامت زائران خانه خدا بیش از پیش مورد توجه کادر پزشکی قرار گیرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حمید محمدی در همایش توجیهی آموزشی کادر سلامت حج تمتع سال 94، با بیان اینکه خدمتی که کادر سلامت حج تمتع ارائه می‌دهد از اجر و ثواب اخروی برخوردار است، تصریح کرد: حج تمتع امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و وضعیت روابط ایران و عربستان سعودی شاید در بدترین شکل خود قرار دارد و تنش‌هاسی سیاسی به حد اعلا رسیده است؛ متاسفانه آثار موضع گیری‌های خصمانه عربستان و جنگ روانی که به راه افتاده است بر بدنه جامعه و همچنین بر مردم تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بعثه رهبر معظم انقلاب، سازمان حج و زیارت و همچنین مرکز پزشکی حج و زیارت تدابیر لازم برای اجرای هرچه بهتر حج تمتع امسال اندیشیده شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه با خیل عظیم زائران خانه خدا در حج تمتع مواجه هستیم باید به زائران اطمینان خاطر بدهیم که حج آرامی را پشت سر خواهند گذاشت.

به گفته معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت، تغذیه و سلامت زائران خانه خدا بیش از پیش مورد توجه کادر پزشکی قرار گیرد.

وی در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مدینه منوره، گفت: با توجه به مقررات خاصی که از سوی عربستان در مدینه منوره اجرا می شود، راه اندازی مراکز درمانی، مطب‌ها و درمانگاه‌ها به سختی امکان پذیر است، البته در حال رایزنی در این زمینه هستیم تا انجام این کار فراهم شود.

محمدی با تاکید بر اینکه امسال سن 70 درصد از زائران بیش از 50 سال است، تصریح کرد: با توجه به بالا بودن سن زائران خانه خدا در سال جاری، افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند و این موضوع منجر به مراجعه بیشتر زائران به کادر سلامت حج تمتع‌ می‌شود.

*تسنیم