کد خبر: ۹۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۵

سفر هیئت هندی به تهران برای پرداخت پول نفت

 هیئت هندی در سفر به تهران نحوه پرداخت ۶.۵ میلیارد دلار بدهی نفت این کشور به ایران را با مقامات ایرانی به بحث گذاشت.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، هفته گذشته هیئتی از هند به ایران سفر کرد و راه های تسویه بدهی نفتی 6.5 میلیارد دلاری این کشور به تهران را با مقامات ایرانی مورد بحث و گفت وگو قرار داد.

دستیابی شرکت هندی او ان جی سی ویدش (او وی ال) به امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد بی نیز از دیگر موضوعات مذاکره هیئت هندی در تهران بوده است.

راجیو مهریشی، معاون وزیر اقتصاد و آشوتوش جیندال معاون وزیر نفت هند و مقاماتی از شرکت او ان جی سی ویدش از جمله مقامات هندی بودند که در قالب این هیئت به ایران سفر کرده اند.

به گزارش تسنیم، میدان گازی فرزاد بی که در سال 2012 توسط او وی ال کشف شد 21.68 تریلیون فوت مکعب گاز دارد. ایران تمایل داشت عملیات توسعه این میدان را به شرکت های هندی واگذار کند اما هند در پی وضع تحریم های غرب علیه ایران از انعقاد هرگونه قراردادی در این زمینه خودداری کرد.

به گفته منابع هندی مذاکرات در تهران دوستانه بوده است و بعد از مذاکرات در تهران معاون وزیر اقتصاد هند با مقامات بانک مرکزی هند دیدار کرده تا راهی عملی را برای پرداخت پول نفت ایران بیابد.

ممکن است هند پول انباشت شده نفت ایران را در چند قسط پرداخت کند. پیش تر بانک هندی یو سی او با بانک های پارسیان، پاسارگاد، سامان و اقتصاد نوین برای تسویه طلب خود ارتباط برقرار کرده بود.

یک مقام هندی که در هیئت اعزامی به تهران قرار داشت گفت: هیچ چیزی هنوز اتفاق نیفتاده است. در طی ده روز آینده باید به چشم انداز روشنی برسیم.

بر اساس این گزارش مذاکرات هندی ها در مورد دستیابی شرکت او ان جی سی ویدش به امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد بی نیز مثبت بوده است.

یک مقام هندی دیگر در این باره گفت: مدتی طول می کشد تا بیانیه ای رسمی در این رابطه منتشر شود اما موضوع مورد مذاکره در حال پیشرفت است.