کد خبر: ۹۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۶

احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌ها

  یک کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کبری رفیعی اظهار داشت: الگوی جوی حاکم طی امروز تا روز دوشنبه بیانگر تقویت و رشد ابرهای جوششی طی ساعات بعدازظهر و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید محلی در اکثر مناطق است، بنابراین احتمال رخداد سیلاب‌های ناگهانی یا آب گرفتگی محلی در نقاط مناطق کوهستانی غرب استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، جنوب کرمان و شمال و شرق استان هرمزگان، مناطق کوهستانی جنوب کرمان و شرق و شمال استان هرمزگان و جنوب استان کرمان و استان هرمزگان که در استان هرمزگان مناطق کوهستانی شمال استان و غرب استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وقوع سیلاب در ساعات بعدازظهر که پس از رشد ابرهای جوششی رخ می‌دهد، توصیه می‌شود جانب احتیاط را رعایت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی، احتیاط لازم در تردد در مناطق مستعد جاده‌های کوهستانی، خودداری از اسکان و توقف طولانی در بستر رودخانه‌های فصلی یا حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط لازم برای جلوگیری از مخاطرات در مناطق با احتمال رعدوبرق و وزش تندباد شدید مد نظر قرار گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: برای تهران پدیده خاصی تا دوشنبه رخ نخواهد داد و وزش باد ملایم خواهیم داشت. بیشنیه دمای امروز تهران 37 و فردا 38 درجه سانتی‌گراد است.
*تسنیم