کد خبر: ۹۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۷

«شیار ۱۴۳» همچنان جایزه درو می کند

 فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم «ریل سیدنی» (Reel Sydney) که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران این جشنواره شد.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، «شیار ۱۴۳» تاکنون در جشنواره‌هایی از جمله «بوسان» کره جنوبی، «هاوائی» آمریکا، «گواه» و «کرالا» هند، جشنواره فیلم سنگاپور شرکت داشته است و ماه آینده نیز در جشنواره فیلم زنان ژاپن و دو جشنواره در روسیه به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم پیش از این جایزه ویژه هیات داوران برای بازیگر نقش اول زن را نیز از آسیاپاسفیک استرالیا گرفته بود. نمایش «شیار ۱۴۳» در جشنواره ریل سیدنی با توجه مخاطبان روبرو و به عنوان انتخاب برتر تماشاگران معرفی شد و داوران جشنواره نیز این فیلم را یکی از تاثیرگذارترین آثار جشنواره دانستند.

ماریا ریتولا داور دانمارکی این جشنواره درباره «شیار ۱۴۳» گفته است: یک داستان زیبا و تأثیرگذار درباره یک مادر، عشق و اندوه مادری که پسرش را در جنگ ایران و عراق گم کرده اما دست از امید بازگشت پسر بر نمی دارد، تا لحظه ای که خود استخوان های او را تحویل می گیرد. تلفیق تصاویری از گذشته در صحنه ای که مادر استخوان های پسر خود را تحویل می گیرد واقعا تأثیرگذار بود. من از آن لحظه تا پایان فیلم اشک ریختم.

همچنین وحید واحد از مسئولان ایرانی جشنواره «ریل سیدنی» در خصوص فیلم نرگس آبیار گفت: «شیار ۱۴۳» یکی دیگر از برجسته ترین فیلم های سینمای ایران است که از زاویۀ دید یک زن نقل می شود و پیامی ضدجنگ را در بحران فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عصر حاضر در بردارد.

اداره‌کل تامین برنامه و رسانه بین الملل سیما عرضه بین المللی «شیار ۱۴۳» را بر عهده دارد.
*مهر