کد خبر: ۹۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۰

برنامه اسپانیا برای برقراری پرواز مستقیم با ایران

سفیر اسپانیا در تهران گفت: تروریسم، یک موضوع بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه خبری تیک  پدرو ویینا در دیدار با نماینده ولی‎فقیه در لرستان، با بیان این که مساله تروریسم یک موضوع بین‌المللی بوده و باید به‎صورت بین‌المللی نیز حل شود، افزود: ایران و اسپانیا هر دو نسبت به تروریست‌ها دیدگاه مشترکی دارند.

او به سفر خود به استان لرستان اشاره کرد و گفت: این سفر در راستای شناسایی ظرفیت‌های لرستان برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسپانیایی در این استان صورت گرفته است.

پدرو ویینا به دیدار با اساتید دانشگاه لرستان در روز یک‌شنبه اشاره کرد و گفت: در این راستا به یکی از دانشگاهای اسپانیا این وظیفه محول شده که دانشگاه‌های ایران را برای برقراری روابط علمی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار دهد.

وی با تاکید بر این‌که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان به دولت اسپانیا و هم‌چنین سرمایه‌گذاران این کشور منتقل خواهد داد، اضافه کرد: هم‌چنین اوایل سپتامبر نیز سه وزیر امور خارجه، صنعت و توریسم و هم‌چنین عمرانی کشور اسپانیا به ایران سفر خواهند کرد.

سفیر کشور اسپانیا در ایران با تاکید بر این که معتقدم که ایران در زمینه‌های مختلف باید به دنیا معرفی شود، گفت: در این راستا باید از ظرفیت رسانه و مطبوعات برای معرفی مردم ایران استفاده کرد تا ذهنیت‌های بدی که در مورد مردم ایران ایجاد شده از بین برود.

پدرو ویینا با بیان این‌که در سه سال حضورم در کشور ایران شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که نظر مردم اسپانیا در مورد مردم ایران عوض شده است، افزود: مهم‌ترین مساله برای ما ایجاد ارتباط مردمی بین ملت ایران و اسپانیا است.

سفیر اسپانیا در ایران گفت: توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ موجب شده که نسبت به آینده خوشبین باشیم.

سفیر اسپانیا از برقراری پرواز مستقیم بین ایران و اسپانیا خبر داد و گفت: هرچقدر رابطه ایران، اسپانیا و اروپا قوی‌تر باشد برای جهان بهتر است.

پدرو ویینا افزود: اسپانیا در مبارزه با تروریست همواره اقدام کرده اما مساله تروریست یک بحث بین‌المللی است که باید در حوزه بین‎الملل و به کمک تمام کشورها حل شود.
منبع:ایسنا