کد خبر: ۹۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۱۹

استراتژی این روزهای احمدی نژاد و یار غارش چیست؟

باید و نباید های حضور مشایی در صحنه فکری، سیاسی در کنار یار غار خود احمدی نژاد سوژه ای است که همواره مورد توجه رسانه های خبری آن هم به ویژه پس ازبازداشت معاونان رئیس جمهوری سابق و یا پیگیری اتهامات وارده از سوی دستگاه قضایی به آنها قرار گرفته است.
باید و نباید های حضور مشایی در صحنه فکری، سیاسی در کنار یار غار خود احمدی نژاد سوژه ای است که همواره مورد توجه رسانه های خبری آن هم به ویژه پس ازبازداشت معاونان رئیس جمهوری سابق و یا پیگیری اتهامات وارده از سوی دستگاه قضایی به آنها  قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، همزمان با برگزاری همایش سراسری تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و امام (ره) از سوی احمدی نژادی ها در دانشگاه غیر قانونی ایرانیان که پنج شنبه برگزار شد تصاویری جدید از اسفندیار رحیم مشایی در فضای مجازی منتشر شد.

باید و نباید های حضور مشایی در صحنه فکری، سیاسی در کنار یار غار خود احمدی نژاد سوژه ای است که همواره مورد توجه رسانه های خبری آن هم به ویژه پس ازبازداشت معاونان رئیس جمهوری سابق و یا پیگیری اتهامات وارده از سوی دستگاه قضایی به آنها  قرار گرفته است.

قبل از برگزاری این همایش خبری مبنی بر بازداشت مشایی در اولین ساعات روز یکشنبه سی و یکم تیرماه که بی سرو صدا وارد دادگاه انقلاب شعبه چهاراه قصر شده که بلافاصله به دستور رئیس دادگاه، در اتاقی که وی وارد آن شده بود، بسته شده، منتشر شد براساس اخبار منتشره از منابع نامعلوم در فضای مجازی رحیم مشایی برای پاسخگویی به پرونده جدید اختلاس که ظاهرا مرتبط با بازجویی‌های حمید بقایی معاون اجرائی و زندانی محمود احمدی نژاد است به دادگاه فراخوانده شده بود.

لحظاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که تکذیبیه این خبر باز هم از منابع نامشخص در فضای مجازی منتشر شد.

ماندن در کورس خبری و انتشار این قبیل اخبار با منابع نامشخص چه در سکوت خبری و چه پس از فاش شدن مفاسد اقتصادی از سوی دولتمردان سابق سیاستی است که قطعا نمی توان آن را نادیده انگاشت و آن هم از جانب افرادی که دیگر جایگاه چندان مشخص و روشنی در میان جریان اصولگرای حامی خود ندارند.

اما پس از انتشار اخبار  بازداشت مشایی و سپس تکذیبیه آن خبر، برگزاری همایش احمدی نژاد ها در رسانه های خبری منتشر شد که این همایش هم بر خلاف ادعای سکوت یاران سابق در دولت های نهم و دهم در کشور بی صدا نبود و حتی نبود یار دیرین در کنار رئیس جمهوری سابق  به عنوان غایب بزرگ خوراک رسانه های خبری قرار گرفت.

اما به یکباره  خبری در قالب تصویر از مشایی منتشر شد و برای برخی این سوال به وجود آمده که چرا باید همزمان با برگزاری این همایش ناگهان تصاویر خبری و نه شخصی از حضور مشایی در رامسر منتشر شود؟.

در واقع عدم حضور مشایی در همایش یک روزه احمدی نژاد در دانشگاه ایرانیان به نوعی شاید تایید خبر بازداشت وی را در اذهان به اثبات می رساند و در گوشه ای دیگر اثبات و القای جدایی این دو از یکدیگر بود اما دیری نپایید که تصاویر او در رامسر منتشر شد تا از آن طرف خبر بازداشت خود را بدین صورت هم تکذیب کرده باشد.

البته باید به این نکته هم اشاره داشت که هر خبر کذبی که درباره این دو  شخص فقط در فضای مجازی که قابلیت سرعت انتشار آن بالاست، منتشر و  تکذیبیه آن خبر هم، انحصارا در قالب تصویر و یا حضور فیزیکی در مراسم های ویژه انعکاس می یابد.

همانگونه که اشاره شد می توان اینگونه برداشت کرد که انعکاس اخبار خاص و منحصر به فرد دولتمردان سابق و در راس آنها احمدی نژاد و مشایی برای چند روزی به این منظور  است که نه تنها آنها بعد گذشت دو سال و اندی در سکوت خبری نباشند بلکه با شوک اخبار متناقض با منابع غیر موثق، در صدد این هستند تا باز هم مورد توجه کانون های خبری قرار بگیرند و در این مدت یعنی بعد از پایان عمر دولت نهم و دهم این بازی رسانه ای از سوی آنها به یک عادت برای رسیدن به اهدافشان تبدیل شده است./ایسکا