کد خبر: ۹۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۵

علل بي‌حسي و خواب‌رفتگي اندام‌ها

  حميدرضا ترابي،گفت: بي‌حسي و خواب‌رفتگي اندام‌ها علل مختلفي دارد. پس از شرح حال و معاينه باليني براي اين شهروند آزمايش خون توصيه مي‌شود تا ميزان چربي و ويتامين‌ها مشخص شود افزايش چربي خون، کمبود ويتامين B12, B3، کلسيم و منيزيم مي تواند موجب خستگي و خواب رفتگي اندام‌ها شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، عضو کميته علمي انجمن MS ايران، گفت: در صورت سالم بودن آزمايشات، MRI سر توصيه مي‌شود و در صورتي که مشکلي از اين بابت وجود نداشته باشد به احتمال زياد عامل بي‌حسي و خواب‌رفتگي اندام‌ها استرس است.

اين نورولوژيست با توصيه به افراد براي رعايت سبک زندگي مناسب و سالم، تصريح کرد: الگوي تغذيه‌اي سالم با مصرف غذاهاي خانگي، کاهش فست‌فودها، سبزيجات تازه و پخته و گوشت کمتر مي‌تواند نقش موثري در سلامت افراد به ويژه کساني که براثر کمبود ويتامين‌ها دچار بي‌حسي و خواب رفتگي اندام‌ها مي‌شوند داشته باشد.

وي ادامه داد: همچنين تحرک کافي، مديريت استرس، خواب مناسب و مطالعه مي‌تواند سلامت افراد را تضمين کند.

عضو کميته علمي انجمن MS ايران، اظهار داشت: به طور کلي افرادي که در سنين جواني به سر مي‌برند و بيماري خاصي ندارند بايد هر 2 تا 3 سال چکاپ شوند، بعد از 50 سالگي نيز در صورت عدم بيماري خاص هر يک سال و در صورتي که به بيماري مبتلا هستند بايد هر 6 ماه بررسي شوند. اگر آزمايشات نشان دهد که فرد چربي خون بالا دارد و در صورتي که چربي خون با رژيم قابل کنترل نباشد بايد قرص ضد چربي مصرف شود.
*فارس