کد خبر: ۹۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۱

امارات: محاکمه 41 نفر به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت و ایجاد خلافت اسلامی

دادستان‌های امارات امروز (یکشنبه) اعلام کردند: مقام‌های این کشور 41 متهم به تلاش برای سرنگون کردن دولت این کشور را برای روی کارآوردن به اصطلاح خلافتی به سبک گروه ترویستی داعش محاکمه خواهند کرد.
به گزارش پایگاه خبری تیک، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رخداد یک چنین محاکمه‌های دست جمعی به اتهام تروریسم در امارات که عمدتا از گزند حملات تروریستی داعش مصون بوده، نادر است.

شبکه خبری رسمی امارات در بیانیه‌ای که به نقل از دادستان این کشور منتشر کرد، گزارش داد: این متهمان که شامل تبعه اماراتی و همچنین خارجی می‌شوند متهم به تشکیل یک گروه با ایدئولوژی تکفیری و تروریستی بوده تا قدرت را به دست آورده و یک خلافت ایجاد کنند.

براساس این بیانیه، این افراد متهم به تشکیل گروهک‌هایی برای آموزش کار با سلاح و ساخت بمب به اعضای خود به منظور تدارک دیدن حملاتی در خاک امارات شده‌اند.

به گفته دادستان امارات، این افراد با سازمان‌های تروریستی خارجی در ارتباط بوده و این سازمان‌ها به آنها کمک می‌کرده‌اند تا به اهدافشان دست پیدا کنند.

کشور امارات متحده عربی یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه از سپتامبر سال گذشته میلادی بوده است. ماه گذشته میلادی مقام‌های امارات با وضع قوانین جدیدی مجازات‌های حبس سنگین و حتی اعدام برای محکوم شدگان عضویت در گروه‌های تکفیری را اعمال کردند
منبع:ایسنا