کد خبر: ۹۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۲

جان کري: خاورمیانه امن تر با توافق هسته ای

پایگاه خبری تیک-به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ،‌ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه پس از گفتگوهایی با متحد مصری خود در قاهره اعلام کرد توافق مربوط به برنامه هسته ای ایران بی شک خاورمیانه(غرب آسیا ) را امن تر خواهد کرد. 

کری در کنفرانسی خبری به همراه سامی شکری همتای مصری خود گفت :« تردیدی وجود ندارد اگر توافق وین کاملا اجرا شود ، مصر و همه کشورهای این منطقه شاهد امنیت بیشتری درمقایسه با امنیتی که اکنون در قرار دارند و تاکنون در آن قرار داشته اند ، خواهند بود.» 

وی افزود :« آمریکا و مصر اذعان می کنند ایران وارد فعالیت های بی ثبات کننده ای در منطقه شده است و به این سبب بسیار اهمیت دارد که ما مطمئن شویم برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز باقی می ماند.» 

مصر و دیگر کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی ایران را به تلاش برای نفوذ خود در خاورمیانه(غرب آسیا ) و نیز مداخله در امور داخلی آنها متهم می کنند. 

کری قرار بود سپس با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در قاهره دیدار ویکشنبه شب راهی دوحه شود. 

دوشنبه او با همتایان خود در شش کشور شورای همکاری خلیج فارس دیدار و تلاش خواهد کرد نگرانی های آنان را در خصوص توافق مربوط به برنامه هسته ای ایران که ژوئیه بین تهران و قدرت های بزرگ منعقد شد ،‌کاهش دهد. 

این دیدار تا هشتم اوت پیش بینی شده است . او که در این چارچوب همچنین از کشورهای جنوب شرق آسیا دیدار خواهد کرد به اسرائیل ،‌متحد آمریکا و همچنین مخالف سرسخت تفاهم با ایران ،سفر نمی کند .
منبع:خبرگزاری صدا وسیما