کد خبر: ۹۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۲

داستان تکان دهنده یک مادر و فرزند اسیر ایزدی در دست داعش

پایگاه خبری تیک-روزنامه دیلی میل انگلیس در مصاحبه با یک مادر 35 ساله ایزدی که به تازگی از دست داعش گریخته و به کمپ آوارگان در "دهوک" عراق آمده است، از شکنجه های وحشتناک او به دست داعش خبر داده است.

این مادر و پسر 4 ساله بازمانده از یک خانواده ایزدی در کوه های سنجار (شنگال) هستند که سال گذشته در اثر حمله داعش دو فرزند بزرگ تر خانواده از سوی داعش به رقه فرستاده می شوند و پدر خانواده موفق می شود از منطقه گریخته و به ترکیه برود.

"بُهار" 35 ساله زن ایزدی که هم اکنون در یک کمپ آوارگان متعلق به سازمان ملل در دهوک عراق اسکان دارد می گوید داعش دختر 14 ساله و پسر 12 ساله او را به منظور فروش در بازار کنیزان و گماردن به خدمت نظامی به شهر رقه برده است و از سال گذشته از سرنوشت آنها خبری ندارد.

او می گوید در طی کمتر از یک سال اسیری در دست داعش چند بار دست به دست شده است و در اردوگاه های مختلف متعلق به داعش در عراق و سوریه بوده است.


منبع:عصرایران

او می گوید تروریست های داعش در کمپ " تلعفر" به او و فرزندش تشنگی می داده اند و در نهایت آنها را برای رفع تشنگی وادار به نوشیدن ادرار خود می کردند. بُهار همچنین می گوید در غذایی که در اختیار ما قرار می دادند خرده شیشه می ریختند تا بدین وسیله ما را شکنجه کنند.

این زن ایزدی می گوید به فرزند 4 ساله اش در اردوگاه زبان عربی آموزش می دادند و او را مورد شستشوی مغزی قرار می دادند. به فرزند 4 ساله این زن آموزش می دادند که بر این باور باشد که ایزدی ها قومی کافر هستند و یا باید به اسلام بگروند و یا کشته شوند.

این مادر ایزدی می گوید در اردوگاه به کودک 4 ساله او چاقویی داده بودند تا به وسیله آن سر مادرش را از بدن جدا کند.

بُهار می گوید در نوامبر سال گذشته میلادی و پس از افزایش شدت حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش ، این گروه تروریستی وی را به همراه فرزندش به اردوگاهی در شهر رقه (مرکز خلافت خود خوانده داعش در سوریه) برده اند و او در آنجا توانسته پسر 12 ساله اش را از دور در میان یک جمع نظامی 250 نفره داعش ببیند.

در نهایت این زن ایزدی در سوریه در بازار برده ها به فروش می رسد و یک مرد سوری او را می خرد. بُهار می گوید این مرد در برابر اصرار او برای فروختنش به خانواده مقاومت می کند و در نهایت این مرد سوری پس از دو ماه او را با قیمتی بالاتر از آنچه خریده است به " عمر النجده" یکی از اعضای رده بالای داعش در رقه می فروشد.

النجده ، بُهار و دو دختر جوان تر ایزدی را به حرمسرای خود اضافه می کند و فرزند 4 ساله اش را جهت آموزش به کمپی دیگر می فرستد. در این اردوگاه به فرزند خردسال بُهار  زبان عربی و نحوه استفاده از قمه و چاقو و تیراندازی با سلاح گرم آموزش می داده اند.  

پس از چهار ماه اسیری در دست عمر النجده در نهایت این مادر و فرزند ایزدی موفق می شوند از طریق مرز ترکیه به اردوگاه آوارگان سازمان ملل در دهوک عراق بروند و هم اینک در آنجا استقرار یافته اند. بُهار می گوید از دو فرزند دیگر خود خبری ندارد و از سرنوشت آنها به شدت بیمناک است.