کد خبر: ۹۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۴

اکسپوی 2015 میلان به روایت یک عکاس

جاسم غضبان‌پور در یکصدوشصت‌ونهمین گفتمان هنر و معماری، روایت خود را از نمایشگاه اکسپو 2015 میلان با ارائه‌ی فیلم و عکس بازگو می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک، شهر میلان در ایتالیا، اولین‌بار در 28 آوریل 1906 میزبانی نمایشگاهی بین‌المللی را با 200 غرفه برعهده گرفت. موفقیت‌ها و تجارب این شهر در برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و جهانی، یکی از دلایل انتخاب دوباره این شهر، پس از گذشت یک قرن به‌عنوان میزبان است.

این رویداد هر پنج سال یک‌بار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که این‌بار به مدت شش‌ماه از 11 اردیبهشت تا 11 آبان 1394 در شهر میلان شاهد آن هستیم و روز اول شهریور ماه مصادف با روز بزرگداشت بوعلی سینا (روز پزشک) به‌عنوان روز ملی ایران در نمایشگاه یادشده پیش‌بینی شده است.

نمایشگاه میلان با محوریت «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» به مباحث داستان بشر و مواد غذایی، آینده غذا، امنیت غذایی و تساوی و برابری در جهان پرداخته است و از این رهگذر محتویات پربار اکسپو به شکل‌های مختلف بحث و گفت‌وگو، کنفرانس، مراسم مختلف، نمایش، هنر آشپزی، نمایش‌های نوآورانه، معماری، تاسیسات و... به نمایش درآمده است.

145 کشور جهان این فرصت را داشته‌اند تا به معرفی محصولات و فرهنگ غذایی منحصربه‌فرد خود به بیش از 20 میلیون بازدیدکننده در غرفه‌هایی بپردازند که خود مسوولیت ساخت آن را براساس طرح و ایده‌شان برعهده داشته‌اند. سایت نمایشگاه در جنوب میلان، در منطقه‌ای با آماده‌سازی پیشرفته است و مستقیما به سه فرودگاه میلان و سیستم‌های ترانزیت عمومی متصل می‌شود. ممتاز بودن محیط اکسپو میلان نشان‌دهنده‌ی این است که سایت به لحاظ محیط زیست و دوام‌پذیری انرژی، عاملی استراتژیک است. برخلاف اکسپوهای گذشته که برای تحت تأثیر قرار دادن بازدیدکننده بر کیفیت فنی و معماری متمرکز بود، این‌بار اکسپو 2015 در طراحی سایت خود به چشم‌اندازها (منظر) و فضاهای باز هم اهمیت داده، هدف این کار این است که بازدیدکنندگان از زمانی که وارد سایت اکسپو می‌شوند تجربه کسب کنند.

جاسم غضبان‌پور، عکاس و پژوهشگر، چهارشنبه 14 مردادماه از ساعت 16 تا 18:30 در باغ - موزه قصر به نشانی خیابان شریعتی ، خیابان مطهری شرقی، میدان پلیس، روایت خود را از اکسپوی میلان ارائه می‌کند. کتاب نمایشگاه نیز ساعت 16 توزیع می‌شود.
منبع:ایسنا