کد خبر: ۹۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۴

واکنش نتانیاهو به سوزاندن نوزاد فلسطینی

پایگاه خبری تیک:: «بنیامین نتانیاهو» در جلسه هفتگی با کابینه خود با اشاره به اقدام شهرک‌نشینان صهیونیستی در آتش زدن منازل فلسطینی‌ها که منجر به جان باختن یک نوزاد 18 ماهه شد، گفت: «سیاست ما این است که خشونت‌ را تحمل نکنیم».

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، نتانیاهو همچنین با اشاره به حمله یک یهودی افراطی به راهپیمایی همجنس‌بازان در بیت‌المقدس گفت: «من به مقامات امنیتی و اجرایی دستور داده‌ام تا از همه ابزارهای قانونی برای بازداشت جانی‌ها استفاده کند و طبق قانون با ضارب و آتش‌افروزان برخورد کند. ما مصمم هستیم با مظاهر نفرت،‌ تعصب و تروریسم از سوی هر طرفی که باشد، به شدت مقابله کنیم».

وی افزود: «مبارزه با همه این پدیده‌ها همه ما را متحد می‌سازد. این مبارزه با این فرقه یا آن فرقه نیست. این یک مسئله انسانی و اساس ارزش‌های یهودی است».

سال گذشته نیز شهرک‌نشینان صهیونیستی یک نوجوان 16 ساله با  نام محمد ابوخضر را زنده زنده سوزاندند. آن زمان نیز نتانیاهو متعهد شد عاملان این جنایت را مجازات کند اما چنین نشد.

به رغم‌ این خلف وعده، نتانیاهو بار دیگر مدعی شد «این چیزی است که ما را از همسایگان‌مان متمایز می‌کند. ما جانی‌ها را محکوم و آنها را تا پایان مورد پیگرد قرار می‌دهیم».

«آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز که به داشتن دیدگاه‌های ضد فلسطینی شهره است، آتش زدن منازل فلسطینی‌ها را محکوم کرد و مدعی شد که عاملان این جنایت هیچ ربطی به احزاب راستگرا ندارند.

سخنان شاکد بعد از آن مطرح شد که روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داد ظاهرا عاملان این جنایت دو افراطی راستگرا بوده‌اند که در منطقه نزدیک به روستای محل حادثه اقامت دارند. با این حال، مقامات نظامی صهیونیستی مدعی هستند که به علت خبره بودن این دو فرد، ردیابی آنها کار دشواری است.

از سوی دیگر، شاکد مدعی شد: «هیچ ارتباطی میان این حادثه با حزب راستگرا وجود ندارد. تروریسم،‌ تروریسم است و ما باید به شدت با آن برخورد کنیم. این وظیفه آژانس امنیت ملی اسرائیل است که با تروریسم برخورد کند، حتی اگر این تروریسم یهودی باشد. تروریسم یهودی حتی بیشتر از تروریسم اعراب برای امنیت اسرائیل زیان‌آور است».
منبع:فارس