کد خبر: ۹۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱

سفر وزرای اسپانیا به ایران

پایگاه خبری تیک: «پدرو ویینا» در نشست با فعالان اقتصادی لرستان، اظهار امیدواری کرد با برداشته شدن تحریم‎ها در پایان سال و یا شروع سال آینده فصل جدید از تعاملات و همکاری‎ها در حوزه‎های مختلف بین ایران و اسپانیا شروع شود.

وی با اشاره به این‌که اسپانیا دومین کشور واردکننده‌ی نفت خام از ایران بوده است، اظهار کرد: اسپانیا خود قربانی تحریم‎هاست و در جریان تحریم‎های این کشور علیه ایران ما نیز با مشکلاتی مواجه شدیم.

سفیر اسپانیا در ایران یادآور شد: سه وزیر صنعت، راه و امور خارجه اسپانیا در شهریورماه جهت رایزنی و همکاری در موضوعات مختلف به ایران سفر می‎کنند.

پدرو ویینا با اشاره به این‌که سالانه 70 میلیون توریست از کشور اسپانیا دیدن می‎کنند، خاطرنشان کرد: در دهه‎های 50 و اوایل دهه 60 صنعت توریسم در اسپانیا ضعیف بود اما خوشبختانه امروزه این کشور به جایگاه خیلی خوبی رسیده است.

وی اظهار کرد: با وجود این‌که کشور اسپانیا 4 میلیون نفر جمعیت دارد اما سالانه 70 میلیون توریست به این کشور وارد شده و از این طریق مشکل بیکاری در این کشور برطرف شده است.

سفیر اسپانیا در ایران یادآور شد: در سال‎های اخیر تعداد توریست‎های اسپانیایی که به ایران می‎آیند 3 برابر شده است.

ویینا خاطرنشان کرد: در آینده شرکت‎های گردشگری اسپانیا به ایران سفر خواهند کرد و ایران می‎تواند از تجربیات این شرکت‎ها در حوزه‌ی گردشگری استفاده کند.

وی تصریح کرد: در گذشته بانک‎های اسپانیایی در ایران وجود داشتند اما از سال 2008، بانکی از این کشور در ایران فعالیت نکرد، بانک‎های کوچک و محلی اسپانیا منتظر برداشته شدن تحریم‎ها هستند تا در ایران حضور داشته باشند.

سفیر اسپانیا در ایران گفت: اسپانیا تجربیات فراوانی در حوزه‎های جاده‎سازی، راه‎آهن و فرودگاه دارد که می‎تواند آنها را با ایران به اشتراک بگذارد.

ویینا با اشاره به بحران آب در ایران افزود: وضعیت ایران در رابطه با کمبود آب مشابه اسپانیا است و با متمرکز کردن تمرکز روی بحث مدیریت و صرفه‎جویی و فرهنگ‎سازی در این‌باره می‎توان با این بحران مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشور اسپانیا توانسته با استفاده از روش آبیاری قطره‎ای و گلخانه‎ای با صرف کمترین مقدار آب بیشترین محصولات کشاورزی را در اروپا تولید کند.
منبع:ایسنا