کد خبر: ۹۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۹۲

5 اسم اول انتخابی دختران و پسران تهران

پایگاه خبری تیک-مدیرکل ثبت احوال استان تهران از تولد ۲۴ نوزاد در هر ساعت در این استان خبر داد. 
 
محمد مهدی اعلایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، تعداد متولدین چهارماه نخست سال 94 را که دراستان تهران به ثبت رسیده است 67 هزار 530 واقعه برشمرد و گفت : این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.2 درصد رشد داشته است . 
 
وی افزود : از میان متولیدن سال 94 در استان تهران  51.4 درصد را پسران  و 48.6 درصد را نیز دختران تشکیل می دهند . 
 
اعلایی همچنین تعداد فوتی های استان تهران را در چهار ماه نخست امسال 17 هزار و 67 واقعه دانست و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 93 حدود 1.8 درصد افزایش داشته است.   
 
وی با اشاره به اینکه در هر ساعت در استان تهران 6 نفر فوت می کنند مهمترین دلایل مرگ و میر در این استان را بیماری های قلبی و عروقی با 45.19 درصد ، بیماری های سرطانی با 11.96 درصد و بیماری های تنفسی را 9.63 درصد اعلام کرد . 
  
مدیرکل ثبت احوال استان تهران به وقایع حیاتی ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت : در چهارماه نخست امسال 30 هزار و 318 زوج با یکدیگر ازدواج کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.23 درصد رشد نشان می دهد . 
 
 وی میانگین سنی ازدواج در استان تهران را 30 سال برای مردان و 26 سال برای زنان دانست . 
  
اعلایی آمار طلاق های ثبت شده در چهار ماه سال 94 را 10 هزار و 555 واقعه برشمرد و افزود : این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 57 صدم درصد رشد داشته است . 
 
 وی تعداد دوقلوزایی های استان تهران را در این مدت 1182 واقعه اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 41 واقعه سه قلوزایی و یک واقعه چهارقلوزایی ثبت شده است .   
 
 اعلایی 5 نام انتخابی شهروندان تهرانی را برای نوزادان پسر خود به ترتیب امیرعلی ، محمدطاها ، امیرحسین ، امیرعباس و علی و برای نوزادان دختر خود به ترتیب فاطمه ، زهرا ، نازنین زهرا ، باران و حلما دانست . 
  
مدیرکل ثبت احوال استان تهران همچنین با بیان اینکه 5 هزار نام در بانک اطلاعاتی ثبت احوال وجود دارد، افزود : خانواده ها می توانند با مراجعه به این بانک نام فرزندان خود را انتخاب کنند.