کد خبر: ۹۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۳

بهزیستی: پرداخت حقوق قانون کار به معلولان

پایگاه خبری تیک -
رییس سازمان بهزیستی گفت: در بسته حمایتی جدیدی که برای معلولان تعریف شده، این افراد از حقوق و مزایای قانون کار بهره مند می شوند. 
 
انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در حاشیه آیین آغاز ساخت خانه سالمندان در آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بسته جدید حمایت از معلولان که با بازنگری قانون قبلی آماده شده تا هفته آینده برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد. 
 
وی ادامه داد : با تصویب این قانون ، مستمری ماهانه به معلولان پرداخت نخواهد شد ولی آنان از حداقل حقوق و مزایای قانون کار برخوردار خواهند شد. 
 
رییس سازمان بهزیستی گفت : امیدواریم قانون حمایت از معلولان که پس از سال های طولانی با حضور خود معلولان و در دولت مورد بازنگری قرار گرفت ، پس از رفتن به مجلس هر چه سریع تر تصویب و اجرایی شود. 
 
وی افزود : تاکنون یک میلیون و 800 هزار نفر که دارای معلولیت های شدید و نیمه شدید جسمی و حرکتی هستند شناسایی و در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی کشور ساماندهی شدند. 
 
محسنی بندپی به وجود بیش از شش میلیون و 400 هزار سالمند بالای 60 سال در کشور اشاره کرد و گفت : هم اکنون حدود 180 هزار نفر از سالمندان کشور زیرپوشش مراکز نگهداری سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کنند. 
 
وی اضافه کرد : یکی از برنامه های جدی این سازمان، تلاش برای حفظ ونگهداری سالمندان در منازل آنان است و در صورت فراهم نبودن شرایط نگهداری ، در مراکز حمایتی از آنان پذیرش خواهد کرد. 
 
محسنی بندپی گفت : متاسفانه تغییر روزافزون شیوه زندگی با صنعتی شدن جامعه سبب شده تا برخی از افراد در سنین سالمندی هیچ سرپناهی نداشته باشند و به ناچار به سمت مراکز نگهداری سالمندی هدایت می شوند. 
 
رییس سازمان بهزیستی امروز برای شرکت در آیین کلنگ زنی خانه سالمندان آمل به این شهرستان سفر کرد.