کد خبر: ۹۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۹

استعفا رییس پارلمان استرالیا به دلیل ولخرجی

پایگاه خبری تیک-خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در گزارشی از سیدنی از استعفای رییس پارلمان استرالیا براثر افشای سوءاستفاده وی از اموال و امکانات دولتی استعفا داد.
  
 براساس این گزارش، خانم 'برونین بیشاپ' رییس پارلمان این کشور امروز براثر بالاگرفتن خشم مردم به سبب ولخرجی های وی در مسافرت های کاری اش، استعفای خود را اعلام کرد.

اگرچه 'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا که 'بیشاپ' نیز از اعضای ارشد حزب لیبرال اوست، دیروز اعلام کرد بود که دستور داده است موضوع افزایش هزینه های مسافرت رییس پارلمان بررسی مجدد شود، اما امروز با اعلام خبر استعفای بیشاپ تاکید کرد همه مزایای نمایندگی پارلمان کشور را بررسی خواهد کرد.

بنابراین پس از بیش از سه هفته مطرح شدن اتهام های مرتبط با هزینه کردن پول مالیات دهندگان استرالیایی در سفرهای پرهزینه و غیرضروری بیشاب 72 ساله، وی امروز چاره ای جز تقدیم استعفای خود ندید.

وی ابتدا از عذرخواهی کردن خودداری کرد و اصرار داشت صرف بازگرداندن اصل پول کافی است اما روز چهارشنبه پس از هفته ها فشار افکار عمومی ابراز پشیمانی کرد و سرانجام امروز از سمت خود کنار کشید.

رفتار 'بیشاپ' هنگامی خشم عمومی را برانگیخت که مشخص شد او برای سفر از ملبورن به گیلانگ، حدود یک ساعت رانندگی با ماشین، بالگرد اجاره کرده است تا در گردهمایی جمع آوری کمک های انتخاباتی حزب لیبرال شرکت کند. 

سفر 'بیشاپ' با بالگرد پنج هزار دلار استرالیا ( 3 هزار و 650 دلار آمریکا) هزینه داشته است. 

بیشاپ پیش تر نیز برای شرکت در مراسم عروسی دو تن از همکاران خود مبالغ مشابهی هزینه کرده بود.

بیشاپ در سال 2013 ریاست مجلس نمایندگان استرالیا را به عهده گرفت.

اسلیپر که قبل از بیشاپ ریاست مجلس نمایندگان را به عهده داشت به دلیل همجنس گرایی از کار کناره گیری کرد. 

وی گرچه اتهامات وارده به خود را رد کرده بود اما گفته بود که تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات پلیس از سمتش کناره گیری می کند. 

این موضوع دولت 'جولیا گیلارد' نخست وزیر وقت این کشور را که از ثبات چندانی برخوردار نبود، تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه زمینه برای قدرت گرفتن 'تونی ابوت' فراهم آمد. 

درهمین حال 'جیمز اشبای' از کارکنان سابق پارلمان استرالیا که خود یک همجنسگراست، اقداماتی قانونی را علیه ادعاهای مطرح شده در مورد آزار جنسی آقای اسلیپر آغاز کرده بود.
منبع:ایسنا