کد خبر: ۹۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۳

روسیه8داعشی را در قفقاز به هلاکت رساند

پایگاه خبری تیک:کمیته مبارزه با تروریسم روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای این کمیته در شمال قفقاز 8 فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

این کمیته اعلام کرد که افراد مسلحی که در درگیری کشته شدند در حملات به نیروهای پلیس مشارکت داشته و اخیرا نیز با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بودند.

"اولگ سرومولتف" معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد حدود 2200 فرد مسلح روسی الاصل کنار گروه‌های تروریستی افراطی در سوریه و عراق می‌جنگند.

این مقام روسی در گفت‌وگو با ایتارتاس روسیه افزود دستگاه‌های امنیتی سال گذشته بیش از 100 پرونده جنایی در خصوص شهروندان روسی که در سوریه جنگیده‌اند، گشوده‌اند.

وی اظهار داشت در حال حاضر آنچه اهمیت دارد،‌ جلوگیری از هرگونه حمله به خاک روسیه یا شهروندان یا نهادهایش از سوی گروه تروریستی داعش است و مسکو با جدیت با اظهارات سرکردگان گروه تروریستی درباره انتقال آنچه جهاد می‌خوانند به شمال قفقاز و آسیای میانه تعامل می‌کند.

این مقام روسی افزود کشورهای مدعی نقش پیشتازانه در رویارویی با تروریسم همچنان در تعامل با خطر تروریسم، نقش دوگانه‌ای ایفا می‌کنند.

وی گفت همه کشورها باید تلاش‌های خود را برای مقابله با تروریسم جهانی بدون سیاسی‌کاری یا در پیش گرفتن معیارهای دوگانه در خصوص گروه‌های تروریستی یکپارچه کنند.

معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر خارجه روسیه تأکید کرد هر راهبرد مؤثر برای جنگ با تروریست‌های داعش باید بر تشکیل ائتلاف بین المللی واقعی مبتنی باشد که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد عمل کند.

منبع:تسنیم