کد خبر: ۹۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۶

بهترین اسمارت فون‌های ضد آب سال 2015 را بشناسید

پایگاه خبدی تیک -همیشه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات لوازم الکترونیکی خراب شدن آن‌ها با آب است. حال در این میان، اسمارت فون‌ها به دلیل کوچک بودن و در دسترس بودن، احتمال آسیب دیدنشان به مراتب بیشتر است.

این مشکل پس از سال‌ها پیشرفت علم هنوز به طور کلی حل نشده است، اما کمپانی‌های تولید کننده سعی کردند تا با ایجاد شرایطی برای عدم آسیب دیدن اسمارت فون‌ها در مقابل آب، کمی هواداران خود را راضی سازند. به همین دلیل از زمانی که اسمارت فون‌های ضد آب وارد بازار شدند، این ویژگی به یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های ممکن بر روی این گجت‌ها تبدیل شد و به تبع آن کاربران نیز با بهره‌گیری از این امکان جذاب، توانستند تصاویر زیباتری را با موبایل کوچکشان ثبت کنند. با این وجود طبیعی است که کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون علاقه‌ زیادی به این قابلیت دارند.

پیش از این در مقالاتی با بهترین ضد آب‌های بازار آشنا شده‌ایم؛ اما در این مطلب سعی داریم تا بهترین‌ها در حوزه را در سال جاری میلادی بررسی نماییم. بنابراین اگر محصول مورد نظر شما در این لیست نبود، هیچ دلیلی جز قدیمی شدن آن ندارد. (قابل توجه هواداران عزیز سونی به دلیل نبود نام مدل‌های قدیمی این برند)

لیست زیر بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است.

Alcatel One Touch Conquest

این محصول یکی از جدیدترین اسمارت فون‌های ضد آب در دنیاست که به تازگی در ایالات متحده آمریکا عرضه شده است. این محصول کاملا از مشخصات یک پرچم‌دار به دور است، اما قیمت ارزان و مناسب آن نسبت به سایر محصولات در لیست ما، برای افرادی که نیاز به گوشی ضد آب دارند، بسیار خوب است. این اسمارت فون با قیمت 130 دلار به فروش می‌رسد.

One Touch Conquest یک اسمارت فون اندرویدی است که با نسخه 5.0 این پلتفرم محبوب عرضه می‌شود. بهره گیری از یک صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح HD نشان می‌دهد که در این حوزه آن‌چنان هم ضعیف نیست. الکاتل برای این محصول میان رده‌اش از پردازنده اسنپدراگون 410، به همراه 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. یک باتری 2500 میلی آمپری، توانایی پشتیبانی از شبکه LTE، دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی و سلفی 2 مگاپیکسلی نیز از دیگر مشخصات این دستگاه است.

Conquest با دریافت گواهینامه IP67 به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار خود را به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب با خود به همراه ببرد! بنابراین اگر دنبال یک اسمارت فون ارزان قیمت ولی ضد آب هستید، این محصول بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.



Motorola Moto G 2015

این اسمارت فون، چند روز پیش، توسط کمپانی خوش ذوق موتورولا به طور رسمی معرفی شد. نسل سوم Moto G برای اولین بار محصولی ضد آب است. این اسمارت فون با بهره گیری از استاندارد و گواهینامه معروف IPX7 به کاربر اجازه می‌دهد تا به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری همراه با گوشی خود شنا کند. البته Moto G 2015 ضد گرد و غبار نیست.

این دستگاه با قیمتی در حدود 180 دلار به فروش خواهد رسید. نسخه ساده G از 1 گیگابایت رم به همراه 8 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. نسخه دیگر و پیشرفته‌تر این دستگاه با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش عرضه می‌شود که البته قیمت آن حدود 230 دلار است.

اندروید 5.1 همراه با قابلیت‌های سفارشی سازی توسط Moto Maker، صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح HD، توانایی پشتیبانی از شبکه LTE، دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی و سلفی 5 مگاپیکسلی همراه با یک باتری 2470 میلی آمپری از مشخصات این اسمارت فون تازه از راه رسیده است.



Samsung Galaxsy S6 Active

پس از معرفی رسمی گلکسی اس 6 از سوی کمپانی سامسونگ، نسخه جدید این سری جذاب یعنی S6 Active را می‌توان بهترین و به صرفه‌ترین محصول این کمپانی دانست. این محصول از اکثر قابلیت‌های استفاده شده بر روی نسخه اصلی یعنی Galaxy S6 سود می‌برد. صفحه نمایش 5.1 اینچی با وضوح QHD، پردازنده قدرتمند اگزینوس 7420 به همراه 3 گیگابایت رم و یک دوربین قدرتمند 16 مگاپیکسلی از مشخصات این اسمارت فون زیباست.

این گوشی هوشمند، از ویژگی Anti-Shock نیز برخوردار است و با حضور این قابلیت اگر دستگاه شما از فاصله حدود 1.2 متری سقوط کند، به هیچ وجه آسیب نخواهد دید. علاوه بر این قابلیت، با کسب گواهینامه IP62 نیز می‌توانید به راحتی با گوشی خود شنا کنید. این محصول فعلا تنها توسط اپراتور AT&T عرضه شده و قیمتی در حدود 700 دلار دارد.



Sony Xperia Z3+ / Z4v

سونی در حوزه عرضه محصولات ضد آب، یکی از پایه گذاران محسوب می‌شود، بنابراین در ادامه عرضه Z3 توسط کمپانی سونی، نسل جدید این خانواده با عنوان +Z3 به عنوان باریک‌ترین گوشی ضد آب به بازار معرفی شد. ضخامت این محصول تنها 6.9 میلی‌متر است. این اسمارت فون همانند Galaxy S6 Active و محصولی با نام Cat S40 از گواهینامه IP68 برخوردار است. صفحه نمایشی 5.2 اینچی همراه با وضوح Full HD، استفاده از پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 810 در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی از مشخصات این شبه پرچم‌دار سونی است. همچنین +Z3 از یک دوربین قدرتمند 21 مگاپیکسلی در پشت استفاده کرده و باتری آن نیز با توان 2930 میلی آمپر می‌تواند تا دو روز در کنار کاربر باشد.

این محصول هم اکنون در وب‌سایت آمازون با قیمتی در حدود 600 دلار به فروش می‌رسد.

نسخه جدید +Z3 به زودی در ایالات متحده و با نام Xperia Z4v عرضه خواهد شد. این محصول از صفحه نمایش 5.2 اینچی همراه با وضوح QHD عرضه می‌شود و ضخامت آن در حدود 8.6 میلی‌متر است؛ اما باید دید آیا این محصول آن‌هم با توجه به تغییرات نه چندان زیادش با نسل‌های قبلی خانواده Z، می‌تواند فروش ضعیف این کمپانی را کمی بهبود بخشد و وضعیت آن‌ها را کمی از این اوضاع نا خوشایندش خارج سازد یا خیر؟!
منبع:تابناک