کد خبر: ۹۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۸

تغذیه نامناسب به روح آسیب وارد می‌کند

پایگاه خبری تیک:یک محقق و مدرس داروسازی و طب سنتی با بیان "روح هم از غذاهایی که مصرف می‌کنیم بهره می‌گیرد”، گفت: تغذیه نامناسب به روح آسیب وارد می‌کند.

محمدرضا شمس اردکانی به‌نقل از یک حکیم برجسته طب سنتی علت شیوع دیابت و ازدیاد آن را فراموش کردن سنت‌ های غذایی دانست.
یکی از آداب سفره‌داری برگشتن به غذاهای محلی است

به‌گفته وی، غذاهای بومی بسیار خوبی منطبق بر آداب, رفتار و جسم افراد در مناطق مختلف وجود دارد که هریک از آنها از نظر طعم و پخت با هم تفاوت دارند.

این محقق و مدرس داروسازی و طب سنتی ادامه داد: یکی از آداب سفره‌داری برگشتن به غذاهای محلی است که گه‌گاه فراموش شده است, چون همه افراد به یکی دو نوع ماده غذایی خاص روی آورده‌اند.

شمس اردکانی بیان داشت: اگر ما بتوانیم در برنامه‌هایی غذاها و پوشاک بومی یک منطقه را معرفی کنیم, مطمئناً در جلوگیری از بیماری‌ها سهمی خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید متخصصین طب سنتی که نگاه ویژه‌ای به تغذیه دارند, مواد و ملزوماتی درباره تغذیه صحیح و آداب صحیح غذاخوردن را فراهم کنند و در اختیار رسانه ملی قرار دهند که به مردم ابلاغ شود.
اگر جسم، تغذیه مناسبی نداشته باشد روح هم دچار آسیب می‌شود

شمس اردکانی با بیان اینکه بازگشت به ذائقه‌های دلچسب و مناسبی که در گذشته وجود داشت، برای جسم و روح مفید است، گفت: روح از غذاهایی که مصرف می‌کنیم بهره می‌گیرد؛ بنابراین تغذیه نامناسب جسم به روح هم آسیب وارد می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم