کد خبر: ۹۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۴

امیر اسماعیلی: نقطه به نقطه آسمان کشور را رصد می‌کنیم

 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش اظهار کرد: قرارگاه پدافند هوایی 24 ساعته و بدون تعطیلی همواره در حال رصد نقطه به نقطه آسمان کشور است به گونه‌ای که امروز با تلاش تمامی همکاران، پدافند هوایی بیش از 3600 نقطه در کشور را رصد می‌کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، امیر سرتیپ اسماعیلی در جریان بازدید از سامانه‌های پدافندی موجود در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: پدافند هوایی همواره در حال مأموریت است و تحت هیچ شرایطی سیستم‌های راداری و الکترونیکی و سامانه‌های موشکی و دیده‌بانی آن خاموش نمی شوند و به طور مداوم در حال انجام وظیفه هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: موضوع پدافند هوایی یک موضوع دانش بنیان است و تجهیزات آن هم کاملاً تخصصی و از تکنولوژی بالایی برخوردار است.به لطف خدا توانسته‌ایم این تجهیزات پیچیده را در داخل کشور تولید و در نقاط مختلف کشور از آنها بهره‌برداری کنیم.

وی در پایان گفت: امنیتی که امروز در کشور داریم امنیت بی نظیری است و مطمئناً یکی از عوامل ایجاد و پایداری این امنیت، در کنار سایر نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند هوایی است. ما بسته به نوع تهدیدات و نوع گسترش نیروهای فرامنطقه‌ای، فضای کشور را رصد می‌کنیم.

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط سربازان وظیفه منطقه پدافند هوایی غرب

براساس این گزارش، سربازان آموزشی منطقه پدافند هوایی غرب کشور در حضور مسئولان منطقه پدافند هوایی این منطقه و تیم ارزیابی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) توانستند پهپادی که نقش دشمن فرضی را داشت با شلیک‌های منظم و دقیق سرنگون کنند.

سربازان وظیفه منطقه پدافند هوایی غرب که شامل گروه‌های پدافندی همدان، کرمانشاه، آبدانان و خنداب هستند در حضور فرمانده گروه پدافند هوایی شهید اقبالپور و گروه ارزیابی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در یک تمرین تیراندازی به وسیله توپ 23 میلیمتری توانستند پهپادی که نقش دشمن فرضی را داشت با شلیک‌های منظم و دقیق مورد اصابت قرار دهند.

در این تمرین آموزشی که بر اساس دستورالعمل‌های آموزشی انجام ‌شد سربازان وظیفه توانستند با شناسایی و رهگیری هدف و تیراندازی دقیق، پهپاد را مورد هدف قرار داده و سرنگون کنند.

*ایسنا