کد خبر: ۹۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۷

بارزاني: تا داعش را زير پاي ايزدي‌ها نيندازيم از پا نمي‌نشينيم

  رئيس منطقه کردستان عراق در سخناني به مناسبت سالروز حمله داعش به شهرستان سنجار به کردهاي ايزدي وعده داد که به زودي سنجار را از اشغال داعش آزاد مي‌کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از شفق نيوز، مسعود بارزاني،‌ رئيس اقليم کردستان عراق امروز دوشنبه در مراسمي در شهر سنجار به آزادي اين شهر در نزديک‌ترين زمان ممکن متعهد شده و اعلام کرد: به شرافت کردها قسم که به زودي داعش را به زير پايتان مي‌اندازم. بارزاني همچنين تاکيد کرد که جهت تبديل شهرستان سنجار و مناطق اطراف آن به استان تلاش مي‌کند.

رئيس اقليم کردستان عراق همچنين تاکيد کرد که از جنايتکاراني که مرتکب جنايت عليه مردم سنجار شده‌اند انتقام خواهد گرفت. وي گفت: تا زماني که حتي يک جنايتکار از مسئولان فجايع سنجار باقي مانده باشد به انتقام ادامه خواهيم داد. ما از مجرمان در ميدان‌هاي جنگ انتقام مي‌گيريم چرا که آنها به شکلي ناگهاني و به شيوه‌ ترسوها جناياتشان را مرتکب شده‌اند اما ما از آنها در ميدان جنگ و شجاعانه انتقام مي‌گيريم.

بارزاني همچنين به کردهاي ايزدي اطمينان داد که اقليم کردستان از آنها حمايت مي‌کند و گفت: هرگز فکر نکنيد که ما سنجار را به هيچ گروه ديگري تحويل مي‌دهيم.

رئيس اقليم کردستان از دولت کردستان نيز خواست که به رغم بحران اقتصادي که در حال حاضر شاهد آن است توجه ويژه‌اي به سنجار داشته و براي حل مشکلات اين شهر تلاش کند.

بارزاني گفت: هيچ دردي مثل درد مصيبت‌هاي سنجار قلب مرا به درد نياورد. تنها زماني قلب من آرام مي‌گيرد که مجرمان و جنايتکاران اين مسائل را زير پاي کردهاي ايزدي بيندازند.

وي عنوان داشت: مصيبتي که کردهاي ايزدي دچارش شدند به خاطر حفاظتشان از زبان و هويت کردي‌شان است و اين در سلسله رنج‌هايي است که ملت کرد همواره به آن دچار بوده است.

بارزاني در پايان از نيروهاي کرد و به ويژه کردهاي سوري در ميدان‌هاي جنگ و در حمايت از کردهاي ايزدي تقدير و تشکر کرده و گفت: تروريست‌ها با ما به شيوه فريبکارانه و بزدلانه جنگيدند و ما با آنها با مردانگي مي‌جنگيم و همگي در آينده‌اي نزديک به سنجار باز خواهيم گشت.