کد خبر: ۹۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۲

دعوتنامه ظريف براي فعالان اقتصادي

 در حالي محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت از ورود دو وزير امور خارجه و صنعت ايتاليا به ايران خبر مي دهد که محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه، براي ميزباني در ضيافت شام، به جمعي از فعالان اقتصادي نامه نوشته و آنها را دعوت کرده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، امروز محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت خبر از ورود يک هيات ايتاليايي به تهران داد. او که در جمع فعالان اقتصادي سخن مي‌گفت، اعلام کرد که هياتي از ايتاليا براي مذاکره و برقراري روابط تجاري و سرمايه گذاري، امروز وارد تهران مي‌شوند.

نعمت زاده گفت که ميزبان وزير صنعت ايتاليا است و محمدجواد ظريف هم، از وزير امور خارجه ايتاليا ميزباني خواهد کرد. او البته به اين نکته هم اشاره کرد که همراه اين دو وزير، هياتي بلندپايه از تجار و سرمايه گذاران ايتاليايي حضور دارند و بنابراين محسن جلال‌پور، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، ميزبان آنها خواهد بود.به همين منظور، دفتر محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه در دعوتنامه اي که براي برخي از فعالان اقتصادي ارسال کرده، آنها را به ضيافت شامي که فردا شب در وزارت امور خارجه برگزار مي شود، دعوت کرده است.

حسن روحاني، رئيس‌جمهور ديشب در گفتگوي زنده تلويزيوني بر اين نکته تاکيد کرد که ايران از اين پس قرار نيست به محلي براي واردات کالاهاي خارجي باشد بلکه در پيام‌هايي که اين روزها با روساي جمهور، نخست‌وزيران و نمايندگان کشورهاي خارجي مشتاق به ورود به بازار ايران از سوي او و تيم اقتصادي اش رد و بدل مي‌شود، تنها يک چيز است و آن اينکه ادامه روند گذشته در همکاري اقتصادي با کشورهاي خارجي ديگر امکان پذير نيست و بايد به جاي ورود کالا، سرمايه و تکنولوژي روز دنيا به ايران وارد شود.

*تابناک