کد خبر: ۹۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۹
محسنی اژه‌ای در نشست خبری:

قرار مجرمیت برای 7 متهم پرونده سیگار مارلبرو

 سخنگوی دستگاه قضا در خصوص برخی پرونده‌های مالی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود٬ در مورد پرونده سیگار مارلبرو گفت: در این زمینه برای هفت نفر قرار مجرمیت صادر شد و کیفرخواست صادر شد این پرونده نیز به دادگاه ارسال شده است.

محسنی اژه ای در مورد اظهارات برخی نمایندگان در مورد خالی بودن حساب میلیاردر نفتی و اینکه چند نفر دیگر همراه او محاکمه خواهند شد٬ گفت: همانطور که قبلا گفته شد٬ او باید مبالغی را که بابت فروش محموله‌های نفتی دریافت کرده بود برمی‌گرداند٬ اما چون به حداقل به نقل از بازرس صداقت لازم در متهم نبوده٬ ما نمی‌دانیم او این مبالغ را چه کار کرده است.

وی گفت: البته خود متهم مدعی است این پول‌ها موجود است و در بانک‌هایی که می‌گوید قرار دارد و به خاطر تحریم‌ها نتوانسته آنها را بازگرداند. برای همین هیاتی از نماینده دادستان، بانک مرکزی،‌ وزارت اطلاعات و وزارت نفت تعیین شد و به این دو بانکی که او مدعی بود رفتند٬ اما پس از بررسی گفتند که وجوهی وجود ندارد.

اژه‌ای گفت: در تمام این مدت از بانک مرکزی خواسته شد تا این پول‌ها را ردیابی کند٬ اما تا الان هنوز مشخص نیست. بخهش عمده‌ای از این مبالغ به کجا رفته است.  قوه قضاییه این مسئله را رها نکرده اما متهم کماکان مدعی است که این پول‌ها موجود است.
*ایلنا