کد خبر: ۹۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۲

دوحه میزبان نشست سه جانبه آمريکا روسيه و عربستان

وروف وزیر امور خارجه روسیه ، جان کری و عادل الجبیر همتایان آمریکایی و عربستانی وی روز دوشنبه در دوحه دیدار و در مورد مشکلات کنونی غرب آسیا گفتگو می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخاییل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت:« سه طرف در مورد حل مناقشه سوریه ، مبارزه با تروریسم بین الملل از جمله گروه افراط گرای (تکفیری صهیونیستی) داعش گفتگو خواهند کرد. همچنین قرار است در مورد اجرای توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران نیز گفتگو شود.»

بوگدانوف همچنین تصریح کرد مشکل سوریه در کانون مذاکرات دوحه خواهد بود. به گفته وی استفان دو میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه پیشنهاداتی در مورد حل این مناقشه در اختیار دارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد :«دو میستورا ایده ای برای سازماندهی یک کار سیاسی دارد که این امر موجب بحث به گونه ای ملموس در مورد مشکل می شود و شاید، به اتخاذ اقدامات مشخص برای ایجاد یک جبهه گسترده علیه تروریسم منجر شود.»

بوگدانوف گفت:«دور آتی مذاکرات در مورد بحران سوریه ممکن است پیش از سپتامبر 2015 برگزار شود و کشورهای روسیه ، آمریکا و نماینده سازمان ملل برای سوریه در آن حضور خواهند داشت. روسیه در حال حاضر با مخالفان داخلی و خارجی سوریه در ارتباط است تا بتواند گفتگوی جدی و پایدار را ایجاد کند.»

همچنین در نشست سه جانبه دوحه قرار است چگونگی اجرای توافق در مورد برنامه هسته ای ایران که 14 ژوئیه 2015 در وین حاصل شد ، بررسی شود. ماه ها مذاکرات میان ایران و کشورهای غربی به تصویب طرح اقدام جامع مشترک منجر شد که اجرایی شدن آن لغو تدریجی تحریم های اقتصادی و مالی تحمیل شده بر ایران را به دنبال خواهد داشت.
منبع:خبرگزاری صدا وسیما