کد خبر: ۹۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۸

خبرگزاری فرانسه: توقيف يک هفته نامه محافظه کار افراطی در ايران

پایگاه خبری تیک-به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران ، کمیسیون نظارت بر مطبوعات ایران یک نشریه محافظه کار افراطی را توقیف کرد و به دو رسانه دیگر به سبب انتقاد علیه برنامه هسته ای اخطار داد.

ایرنا تصریح اعلام کرد هفته نامه محافظه کار افراطی نهم دی با رای این کمیسیون توقیف شد.

این کمیسیون همچنین به روزنامه کیهان و پایگاه اینترنتی رجا نیوز که آنها نیز محافظه کار افراطی هستند اخطار داد.

این سه رسانه در روزهای اخیر از توافق هسته ای که چهاردهم ژوئیه با قدرت های بزرگ منعقد شد انتقاد و به ویژه اعلام کرده اند گفتگوکندگان ایران امتیازات زیادی داده اند.

شورای عالی امنیت ملی ایران که بر گفتگوهای هسته ای نظارت دارد تحت ریاست حسن روحانی قرار دارد . این شورا پس از چهاردهم ژوئیه نامه ای را به رسانه های محلی در خصوص پوشش گفتگوها با قدرت های بزرگ و توافق ، ارسال کرد.

حسن نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرد :« برخی مسایل جنبه ای حیاتی برای کشور دارد . باید جلو موضع گیری هایی را که با منافع ملی در خصوص مسایل مربوط به امنیت ملی مغایرت دارد ،‌گرفت.»

وی گفت :« تصمیمات شورای عالی امنیت ملی را باید همگان اجرا کنند.»

سخنگوی وزارت ارشاد گفت :«توافق هسته ای که تحت نظارت رهبری معظم و سه قوه ( مجریه ،‌مقننه و قضاییه ) منعقد شد نباید به آسانی مورد انتقادهای ناعادلانه قرار گیرد.»

حمید رسایی نماینده پارلمان و مدیر هفته نامه نهم دی در صفحه اینستاگرام خود به این مسئله واکنش نشان داد و اعلام کرد :«چنین تصمیمی از طرف دولتی که تسامح ناچیزی دارد غیرمنتظره نبود.»

وی افزود این هفته نامه برای سومین بار از زمان به قدرت رسیدن حسن روحانی در دو سال قبل و هر بار به سبب مقاله ای در خصوص پرونده هسته ای توقیف شده است.

این توافق با دوره ای 10 ساله قرار است تضمین کند که ایران هرگز به بمب اتمی دست پیدا نمی کند و در مقابل تحریم های بین المللی که اقتصاد ایران را به شدت در تنگنا قرار داده است به صورت تدریجی و مشروط لغو خواهد شد.