کد خبر: ۹۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۲

ادامه پیروزی‌های ارتش سوریه

 عملیات ارتش سوریه در منطقه ریف ادلب با استمرار موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه و ناکامی و شکست ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» به رهبری «جبهه النصره» ادامه دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، یگان‌های ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی خود که از چند روز پیش در مناطق مختلف ریف ادلب آغاز شده بود، ادامه می‌دهند.

در این راستا و در ادامه این عملیات، ارتش سوریه موفق شد، شهرک «فورو» در جنوب منطقه «السرمانیه» را از سیطره ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» به رهبری «جبهه النصره» خارج کند و کنترل آن را در دست گیرد.

این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی خود در ریف ادلب ادامه می‌دهند و در این راستا درحال پیشروی به سمت سه شهرک «الالمان»، «کنب» و «السرمانیه» هستند که در جوار این شهرک «فورو» قرار دارند.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص تاکید کرد که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه با ائتلاف تروریستی جیش الفتح در شهرک فورو و پیش از آزادسازی آن جریان داشت.

این منبع میدانی سوری افزود: حمله به شهرک فورو از ۳ محور با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه انجام شد و طی آن ده‌ها تروریست تکفیری کشته و زخمی شدند و مابقی تروریست‌ها نیز به مناطق همجوار فرار کردند.

از سوی دیگر، دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز حمله شدید و گسترده گروه‌های تروریستی مسلح به شهرک «البحصه» در ریف جنوبی ادلب را دفع کردند.

ارتش سوریه پیش‌تر مناطق تل حمکة، تل الزهور و تل المشیرفة در شرق جسر الشغور را آزاد کرده و موفق شده بودند، تل الشیخ را زیر آتش مستقیم خود قرار دهند.

همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع گروه‌های وابسته به جیش الفتح را در ‏تل خطاب، ‏تل الصحن، ‏تفتناز، ‏سراقب، ‏طعوم، ‏سرمین و اطراف فرودگاه نظامی ابو الظهور هدف قرار داده و منهدم کرد.

تصاویر منتشر شده از جبهه عملیاتی ریف ادلب، نشان می‌دهد که سرهنگ «سهیل الحسن»، معروف به «ببر» فرماندهی عملیات ارتش سوریه در این منطقه را برعهده دارد.

وی از جمله فرماندهان برجسته ارتش سوریه است که تاکنون ماموریتی به او محول نشده که در آن ناکام یا شکست خورده باشد. نام سهیل الحسن لرزه بر اندام گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در سوریه می‌اندازد.

مهمترین پیروزی‌های وی شکستن محاصره زندان مرکزی شهر حلب و پاکسازی ریف شمالی حماه از گروه‌های تروریستی تکفیری است.
*فارس