کد خبر: ۹۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۵۵

آمادگی ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از آمادگی کامل ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا خبر داد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از آمادگی کامل ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی توانمندی برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور را دارند، افزود: خوشبختانه ظرفیت راه‌اندازی این خط هوایی در کشور وجود دارد و هواپیماهای مورد نیاز نیز برای انجام این امر فراهم است.

وی تصریح کرد: برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا منوط به برقراری روابط سیاسی و دیپلماسی و همچنین موافقت‌نامه‌های دوجانبه برای این امر است.

اسعدی سامانی عنوان کرد: با توجه به فراهم بودن آمادگی برقراری این پرواز از سوی ایرلاین‌ها و از طرفی وجود بازار مناسب برای انتقال مسافر، در راه‌اندازی خط مستقیم هوایی میان دو کشور هیچ مانعی وجود ندارد و در صورت تصمیم به چنین امری، ایران آمادگی لازم را دارد.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اکنون به اکثر کشورهای اروپایی از ایران پرواز مستقیم انجام می‌شود و در ماه اخیر نیز پرواز مستقیم ایران-پرتغال برقرار شد.

وی درباره مذاکرات با روسیه برای خرید هواپیما نیز اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی متناسب با قیمت و کیفیت مورد نظر خود حق انتخاب دارند. هر چند که در گذشته به علت وجود تحریم‌ها حق انتخاب‌ها نیز کم بود.

اسعدی سامانی همچنین تاکید کرد که پس از باز شدن فضای تبادلات تجاری در پی توافق هسته‌ای، شرکت‌های هواپیمایی سعی دارند بهترین هواپیماها را خریداری کنند./انا