کد خبر: ۹۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۵۲

سخنگوی دولت: یارانه خانواده‌های پردرآمد قطع می‌شود

سخنگوی دولت گفت: خانوارهای پردرآمد با شاخص‌های جمع‌آوری شده از بیش از 40 پایگاه شناسایی و براساس قانون موجود، یارانه آن‌ها قطع می‌شود با این حال راهکارهایی برای اعتراض افراد پیش‌بینی شده است.
سخنگوی دولت گفت: خانوارهای پردرآمد با شاخص‌های جمع‌آوری شده از بیش از 40 پایگاه شناسایی و براساس قانون موجود، یارانه آن‌ها قطع می‌شود با این حال راهکارهایی برای اعتراض افراد پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در استان زنجان اعلام کرد: دولت در حال حاضر به بیش از 76 میلیون نفر یارانه پرداخت می‌کند.

وی میزان پول‌های آزاد شده سهم دولت را بعد از رفع تحریم‌ها حدود 18 تا 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تلاش برای تزریق این منابع به طرح‌های عمرانی استان‌ها از جمله طرح‌های عمرانی استان زنجان انجام خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری با متفاوت توصیف کردن کمبود نقدینگی با کمبود سرمایه در گردش اضافه کرد: می‌توان با استفاده از سرمایه‌های خارجی کمبودهای سرمایه در گردش را برای واحدهای صنعتی و تولیدی جبران کرد که البته به معنی جایگزین شدن نیست، بلکه به معنی کمک گرفتن از این سرمایه‌ها به نفع تولید استان است.

وی افزایش 20 درصدی حقوق و مزایای کارمندان را طی سال گذشته از برنامه‌های دولت اعلام کرد و افزود: با وجود این برنامه‌ریزی آنچه که در عمل اتفاق افتاد فقط 15 درصد افزایش بود.

نوبخت از مهار تورم 44 درصدی توسط دولت تدبیر و امید به 15 درصد خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ میزان تورم به زیر 10 درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به عدم اجرای نرخ بهره‌های 13 تا 14 درصدی در کشور ادامه داد: شورای پول و اعتبار با اتخاذ تدابیری درصدد کاهش نرخ بهره به 20 تا 22 درصد است.

برنامه دولت برای مسکن مهر

نوبخت از برنامه دولت برای تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: این اعتبار برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تزریق می‌شود تا به ساکنان این واحدها کمک کند.

وی ارائه تسهیلات ارزان قیمت به ساکنان مسکن مهر را از دیگر برنامه‌های دولت برای کاهش مشکلات و آسیب‌های ناشی از ساکن کردن افراد در محل‌های خاص اعلام کرد و گفت: دولت اقدام به پرداخت مابه‌التفاوت این تسهیلات می‌کند تا ساکنان مجتمع‌های مسکن مهر بتوانند واحدهای تولیدی در اطراف این مجتمع‌ها ایجاد کرده و حتی شرایط خرید نیز در این مناطق فراهم شود.

برخورد با مؤسسات مالی فاقد مجوز

معاون رئیس جمهوری برخورد با مؤسسات مالی بدون مجوز و یا فعالیت افزون بر مجوز صادره را از برنامه‌های بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: قوه قضاییه نیز به دولت برای تعطیل کردن مؤسسات مالی فاقد مجوز فعالیت کمک می‌کند.

وی همچنین با اشاره به تمایل شدید در بین خانوارهای ایرانی برای تحصیل فرزندان خود گفت: این تمایل به حدی است که آن‌ها فرزندان خود را برای تحصیل به کشورهایی اعزام می‌کنند که به لحاظ کیفی پایین‌تر از آموزش‌های عالی در ایران است، از این رو دولت با اجرای طرح‌هایی اقدام به توسعه کمی تحصیلات عالی در کشور کرده است، البته با توجه به تکمیل شدن ظرفیت کمی باید به فکر ارتقای کیفی نیز بود.