کد خبر: ۹۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۹
استقرار 3000 نیروی ائتلاف در عدن

انصارالله خبر سقوط پایگاه استراتژیک "العند" را تکذیب کرد


 همزمان با اقدام ائتلاف متجاوز عربی مبنی بر اعزام هزاران نیروی نظامی به شهر عدن در تلاش برای پس گیری این شهر، منابع یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، وابسته به انصارالله حمله گسترده القاعده به پایگاه هوایی "العند" در استان لحج را ناکام گذاشتند. همچنین اخبار از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در استان مارب حکایت دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از شبکه خبری المسیره، ارتش یمن و کمیته‌های داوطلب مردمی موفق شدند حمله گسترده القاعده و تروریست‌های مسلح به پایگاه هوایی العند در استان لحج را ناکام بگذارند. این پایگاه بزرگترین و قدیمی‌ترین پایگاه هوایی در جنوب یمن است.

شبکه المسیره در ادامه ادعاها درباره پیشروی القاعده به سمت این پایگاه و پادگان "لبؤره" در استان لحج و نیز سقوط پایگاه العند را تکذیب کرد و به نقل از یک منبع گزارش داد: ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند شمار زیادی از اعضای القاعده را از پای درآورده و تاسیسات آن‌ها را منهدم کنند.

یک منبع نظامی در استان لحج نیز اعلام کرد که عوامل القاعده تلاش کردند تا همزمان با حملات هوایی آمریکا و عربستان به پایگاه العند و اطراف آن به سمت این پایگاه پیشروی کنند، اما ارتش و کمیته‌های مردمی مانع از این اقدام شدند.

عوامل القاعده همچنین 13 خودروی زرهی را آتش زدند. علاوه بر این در این درگیری‌ها ده‌ها تن از نیروهای القاعده و نظامیان ائتلاف عربی کشته شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین موفق شدند به پیشروی‌های چشم‌گیری در منطقه "المسیمیر" و نیز شهر "مدغل" در استان مارب دست یابند.

در استان مارب، ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه "الصفراء" را به کنترل خود درآورده و نیروهای القاعده وشماری از عوامل داعش را از پای درآوردند.

جنگنده‌های عربستانی نیز در ادامه تجاوزاتشان به مناطق مختلف یمن، بیش از 85 موشک به دو منطقه "القمع " و "الفرع" در استان صعده یمن شلیک کرده و پایگاه العند را نیز هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

اعزام 3000 نظامی ائتلاف به شهر عدن

در همین راستا، روزنامه فرامنطقه‌ای "الحیاه" به نقل از منابع یمنی اعلام کرد ائتلاف عربی به رهبری عربستان طی روزهای اخیر 3000 سرباز و نیروی نظامی را در بندر "البریقه" در عدن مستقر کرده که بیش‌تر آن‌ها از کشور امارات هستند.

این روزنامه نوشت: ماموریت این نیروها تلاش برای پس گرفتن شهر عدن از انصارالله یمن است و نظامیان مذکور به همراه ده‌ها تانک و خودروی زرهی در اطراف شهر عدن مستقر شده‌اند.

یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: این بیش ترین تعداد نیرویی است که ائتلاف عربی از آغاز حملاتش به یمن در ماه مارس در این کشور مستقر کرده است.

دیدار معاون منصور هادی با معاون رئیس جمهور امارات

از سوی دیگر ، خالد بحاح، معاون رئیس جمهور مستعفی یمن با محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور امارات دیدار و با وی درباره آخرین تحولات یمن گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره تحرکات اخیر در شهر عدن گفتگو کردند و بحاح نیز از امارات به خاطر مواضعش در حمایت از دولت مستعفی یمن تقدیر کرد.
*ایسنا