کد خبر: ۹۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۳

وزیر ارتباطات: افزایش ۱۷ میلیون نفری کاربران اینترنتی در ۲ سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال گذشته تعداد کاربران اینترنتی از سه میلیون و ۲۰۰هزار نفر به ۲۰ میلیون نفر رسیده است که نشان می دهد کار بسیار بزرگی صورت گرفته است. 
 
به گزارش پایگاه خبری تیک ، واعظی در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه چرا همچنان سرعت اینترنت در کشور کم است، افزود: استقبال و افزایش تعداد کاربران اینترنتی موجب شده است تا میزان توسعه و سرعت اینترنت با خواسته های مردم فاصله داشته باشد. 
 
وی گفت: محدودیت دسترسی به اینترنت را در دستگاه ها، وزارتخانه ها و دانشگاه ها به ویژه درباره مسائل پژوهشگاهی و اقتصادی برداشته ایم و امیدواریم تولید محتوا در آینده افزایش پیدا کند. 
 
وزیر ارتباطات همچنین افزود: در یکسال گذشته در حوزه تولید برنامه‌های نرم‌افزاری پیشرفت محسوسی صورت گرفته است. 
 
واعظی درباره برنامه این وزارتخانه در زمینه فیلترینگ هوشمند نیز گفت: این  طرح بزرگی است که اکنون در مرحله دوم آن قرار داریم . 
 
وی افزود: برای به نتیجه رسیدن این طرح  با یک شرکت خارجی همکاری‌هایی انجام شد، اما با این وجود بهتر دانستیم از توان پژوهشگران داخلی بهره‌ بگیریم، بر این اساس قرار‌داد‌هایی را با پژوهشگران و دانشگاه‌ها بسته شد که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود. 
 
واعظی گفت: آنچه موردنیاز مردم است فیلتر نمی‌شود و تنها بخش‌هایی که آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد محدود خواهد شد بنابراین برنامه ما این است تا پایان سال این طرح را به طور کامل عملیاتی کنیم و در این میان هر میزان بودجه که لازم باشد تزریق خواهد شد. 
 منبع:خبرگزاری صدا وسیما