کد خبر: ۹۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۴

درخواست وزیر خارجه قطر برای تعامل عمیق با ایران

«خالد العطیه' وزیر خارجه قطر روز سه شنبه خواستار تعامل عمیق تری با ایران در پی دستیابی به توافق هسته ای شد و گفت که برای رفع مشکلات پیش روی منطقه، مذاکرات جدی مورد نیاز است.

به گزارش پتیگاه خبری تیک، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از دوحه، وی این سخنان را یک روز پس از ملاقات جان کری وزیر خارجه آمریکا با وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در قطر، مطرح کرد.

نشست کری با وزیران خارجه این شورا بدین منظور انجام شد تا به اعراب درخصوص تعهد آمریکا به امنیت کشورهایشان در پی حصول توافق هسته ای اطمینان خاطر داده شود. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از توافق هسته ای استقبال کرده اند.

العطیه در مصاحبه ای که خبرگزاری آسوشیتدپرس با وی انجام داد، گفت: در حال حاضر مجال همکاری با ایران در مورد مسائل مختلفی وجود دارد.

وی افزود: باید با ایرانی ها مذاکرات جدی داشته باشیم و نگرانی ها از سوی هر دو طرف را کنار گذاریم و آن را با هم برطرف کنیم. ایران، همسایه ما در منطقه است و باید با هم کنار آییم.

العطیه همچنین گفت: برای اعتمادسازی دو سویه، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

العطیه همچنین در مورد نقش کشورش در آزادی گروگان های دربند تروریست های سوری از جمله گروهی از راهبه های یونانی و یک خبرنگار آمریکایی که اسیر جبهه النصره بودند، گفت که مذاکرات مربوط به آزادی این افراد با کمک میانجیگران در سوریه انجام شد.

وی ارتباط مستقیم کشورش با گروه تروریستی جبهه النصره را رد و ابراز امیدواری کرد که این گروه از ادامه رابطه با القاعده دست بکشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، قطر همچون دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از معارضان مخالف بشار اسد رییس جمهوری سوریه حمایت می کند.
منبع:ایرنا