کد خبر: ۹۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۰

بیانیه پ‌ک‌ک درباره عملیات «دغو بایزید»

پایگاه خبری تیک:حزب کارگران کردستان عراق، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که درعملیات انتحاری روز دوم آگوست  علیه  پاسگاه «قره بولاک» در 15 کیلومتری منطقه «دوغو بایزید» و در مسیر استان «إغدیر» دست‌کم 50 سرباز ترکیه کشته شدند.

بر اساس بیانیه پ‌ک‌ک، در این عملیات یک انتحاری به نام «أندوک هیرش» با یک خودروی بمب‌گذاری شده حامل 5 تن مواد منفجر، خود را در داخل پاسگاه قره بولاک منفجر کرد. نام عملیات نیز شهید «شرفان فارتو» بود.

اما رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که بر اثر این بمب‌گذاری تنها 2 سرباز ترکیه کشته و 24 تن دیگر زخمی شدند.

پ‌ک‌ک در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به دست «السومریه نیوز» رسیده، تاکید کرد که این عملیات را در انتقام از عملیات جنگنده‌های ترکیه علیه روستای کُردنشین «زارکلی» در منطقه «قندیل» در شمال اربیل انجام داده است. در این عملیات بیش از 50 سرباز ترکیه کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند. علاوه بر این خسارات جانی، شمار زیادی از خودروهای نظامی و انبارهای اسلحه در داخل پاسگاه نابود شد.

اول آگوست گذشته، جنگنده‌های ترکیه، علیه مواضع پ‌ک‌ک در روستای زارکلی عملیات انجام دادند که طی ان 8 شهروند عراقی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند. هرچند که ارتش ترکیه کشته شدند غیرنظامیان در این عملیات را تکذیب می‌کند.
منبع:فارس